Има много средства за лечение на ежедневния стрес и едно от тях е летенето. Все повече хора по света се впускат в летене с ултралеки самолети, които са по-достъпни и от гледна точка на курсовете за придобиване на квалификация, и като цена.
Такива самолети се правят и в България и отлитат за различни държави – Германия, Русия, Южна Корея.
„Всичко започна през 1995 г., когато с група приятели започнахме на аматьорски начала с идеята да построим малък утралек самолет“, разказва Тони Илиев, управител на фирма Аероплани ДАР.
Той проектира и създава малки, спортни самолети, основно едноместния модел ДАР Соло.
С името на компанията си Тони Илиев иска да продължи традицията на самолетостроене в България – през 1917 г. от княз Фердинанд в Божурище е основано дружество, което се е казвало Държавна аеропланна работилница. Така името ДАР има 100-годишна история в българската авиация, а за да го запази, Илиев регистрира фирмата си като „Дружествена аеропланна работилница“.
В хале край Горни Лозен той произвежда всеки един от моделите за около три месеца.