Консорциум "Капш Трафик Солюшънс" е определен за изпълнител на обществената поръчка за проектиране, изграждане и въвеждане на електронна система за събиране на таксите за ползване на републиканската пътна мрежа, съобщиха от пресцентъра на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).
Консорциумът с участници "Капш Телематик Технолоджис България" ЕАД, "Капш Телематик Сървисиз", Полша, "Капш Трафикком", Италия и "Капш Трафик Транспортейшън", Испания, даде най-ниска цена за изграждането на системата - 149,997 млн. лева без ДДС, т.е. почти 180 млн. лева с ДДС.
Преди дни стана ясно, че ще бъдат отворени само две ценови оферти – на „Капш“ и на Консорциум „Тол България“ с участници "Телелинк" ЕАД, "Сиенсис" АД и "Сирма Солюшънс" АД, чието предложение впоследствие беше за 193,5 млн. лева без ДДС, или над 232 млн. лева с ДДС.
Системата за събиране на таксите ще бъде на база изминато разстояние за превозни средства с обща технически допустима максимална маса над 3,5 т (тол) и на база време за леките автомобили с обща технически допустима максимална маса до 3,5 т (електронна винетка).
Председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Дончо Атанасов е подписал решението за класиране на участниците в процедурата и определянето на изпълнител на обществената поръчка.
Класирането на участниците, съгласно обявения критерий за оценка "Икономически най-изгодна оферта", е следното:
Консорциум "Капш Трафик Солюшънс" - с комплексна оценка 100 точки; Консорциум "Тол България" - с комплексна оценка 74,27 точки.
Срокът за изпълнение на обществената поръчка е 19 месеца. Изграждането на тол системата ще бъде за сметка на избрания изпълнител. След успешното й внедряване инвестицията следва да се възвърне чрез събраните приходи.
Обществената поръчка за тол системата беше обявена през април миналата година. Оттогава досега тя е спирана девет пъти заради обжалвания, които властта обяви за саботаж.
Предвижда се за леките автомобили да се запази винетната система, но да се премине към електронна винетка, като ще се въведат и различни краткосрочни варианти. За товарните автомобили пътните такси ще се плащат на базата на изминато разстояние, т.е. въвежда се принципът, че най-големите ползватели на пътната мрежа ще плащат повече.