fallback

Н. Ангелкова: Втора година имаме най-успешния туристически сезон

Министерство предвижда и засилване на рекламното присъствие на държавата на целевите пазари, от които идват най-много туристи

15:39 | 09.10.17 г.
Автор - снимка
Редактор

Продължаваме напред с диалог. Вече втора година имаме най-успешния туристически сезон. За първите осем месеца на тази година общият брой на чуждестранните туристи, които са посетили България, е над 6,5 млн. Международното признание, което получаваме, е на достатъчно високо ниво. Имаме подкрепата и на Световната организация по туризъм към ООН.“, заяви министърът на туризма Николина Ангелкова по повод позицията на Управителния съвет на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА).

По думите ѝ данните от постигнатото в сектора ясно показват, че Министерство на туризма работи активно в правилната посока.

„ В Националния туристически регистър има регистрирани над 300 сдружения,  три са регистрираните организации, свързани с туроператорска и турагентска дейност, а регистрираните туроператори и турагенти са над 3000“, допълни министърът и обясни, че в АБТТА членуват - 80 - 90, така е и в Българската асоциация на туристическите агенции (БАТА) и в Националното сдружение „Туризъм“. 

„Това, че изразяват определено несъгласие с политиките, които води министерството, е тяхно право“, заяви още Ангелкова.

„Използваме данни за туристите на Националния статистически институт (НСИ) и Българската народна банка (БНБ). Ние сме министерство, работим с официални данни“, обясни Ангелкова по повод на твърденията, че има несъответствие в оповестения и реалния брой туристи, посетили България.

Министерство на туризма ще обяви обществена поръчка за обновяването на официалния туристически портал на България. „Ще надградим сайта с нови езикови версии, включително ще се работи за свързването му със социалните мрежи“, съобщи Ангелкова и припомни, че още миналата година стартира мобилното приложение iLoveBulgaria, което активно се ползва от туристите.

За да популяризира България и да я превърне в още по-атрактивна дестинация за четири сезона, Министерство на туризма предвижда и засилване на рекламното присъствие на държавата на целевите пазари, от които идват най-много туристи.

„Надяваме се в началото на следващата година да имаме възможност България да бъде рекламирана чрез всички видове медии на 30 от целевите ни пазари“, обясни Ангелкова.

Тя откри годишното заседание на Националния съвет по туризъм, чиято тема беше посветена на бъдещите дейности за периода на председателството на България на Съвета на ЕС. В дискусията участваха още министърът за Българското председателство на Съвета на ЕС Лиляна Павлова и замеснтик-министърът на културата Амелия Гешева. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:17 | 12.09.22 г.
fallback