В участъка Пловдив-Септември влаковете ще се движат с максимални скорости от 160 – 200 км/ч в зависимост от вида на вагоните.
Обновеният жп участък беше представен днес от изпълнителите на проекта “Модернизация на железопътен участък Септември-Пловдив – част от Транс-европейската железопътна мрежа“, който се финансира от оперативна програма „Транспорт“ 2007 – 2013 г. и Европейската инвестиционна банка.
По трасето е изградена съвременна сигнализация, подобно на системите в Европа, каза пред журналисти на жп гарата в Пловдив зам.-министърът на транспорта Велик Занчев. Той припомни, че БДЖ подготвя процедура за закупуването на нови влакове, за което може да се случи единствено след обновяването на инфраструктурата.
Изпълнител на проекта за участъка Септември-Пловдив е консорциумът ТКБ – абревиатура от имената на участниците в него Thales, Kapsch и Балкантел.
Алфред Файдер, изпълнителен директор на Талес Австрия ГмбХ, коментира, че жп транспортът е предпоставка за мобилност и глобално развитие, а дейността на неговата компания е свързана преди всичко с безопасността.
Компанията Талес, която е организатор на днешното събитие, е изградила системите за сигнализация в участъка Септември-Пловдив. Талес Австрия като ръководител на консорциума отговаря за проектирането, доставките, монтажа и въвеждането в експлоатация на на жп осигурителните устройства, системите за сигнализация, също и оборудването, което следи параметрите на влака - габарит, тегло, разпределение на товарите и нагрети колела.
Според изпълнителите на проекта по-високата скорост и съкратеното време за пътуване ще повишат местната мобилност и капацитета за пътническия трафик. Разходите за поддръжка ще бъдат намалени, безопасността – повишена, а инфраструктурата вече се наблюдава с модерни технологии.