fallback

Фандъкова: През 2018 г. продължаваме с мащабната строителна програма на София

В началото на следващата седмица ще бъдат обявени договорите, които ще се прекратят заради неизпълнение на текущи ремонти, обеща столичният кмет

14:24 | 26.09.17 г. 2

През 2018 г. Столична община продължава с мащабната строителна програма. "Очакваме до края на следващата година да приключи работата на тунелопробивната машина на метрото, а в края на 2019 г. трябва да имаме нови 12 км и 12 станции с нови влакове". Това обяви столичният кмет Йорданка Фандъкова по време на седмия дискусионен форум „Строителството през 2018 г. – перспективи и предизвикателства“, организиран от Камарата на строителите в България (КСБ) и вестник „Строител“.

Фандъкова обяви още, че реконструкцията на булеварди и улици ще продължи и през следващата година, включително и на по-малките улици в София. „Обновихме 153 мостови съоръжения. Изградихме 90 детски градини, реконструирахме паркове и градини“, похвали се градоначалникът.

По думите ѝ промените в града са "огромни" и те се виждат и хората ги оценяват. "С КСБ сме съмишленици, защото лошите примери хвърлят сянка над авторитета на българските строители. Само по третата линия на метрото работят 12 компании като основни изпълнители, а около 30 са подизпълнители. От всички изпълнители очакваме качествена работа“, каза още Фандъкова.

Тя обаче призна, че по някои от фирмите-изпълнители по проектите на София не изпълняват ангажиментите си и предстои разтрогване на договори, но отказа да назове конкретните некоректни дружества. Фандъкова обеща пред журналисти, че ще даде повече информация в началото на следващата седмица. „Не очаквайте от мен да назова договорите, които подготвям за прекратяване, защото искам да сме изрядни“, каза тя и добави, че има неизпълнения на текущи ремонти от страна на някои фирми

„Контролът, който осъществяваме, е ежедневен. В София се инвестират сериозни средства в много големи ремонти.

Примерите за лоша работа или забавяне са изключително малко, но все пак ги има. Имаме добри строители, но като във всяка професия имаме и недотам добри примери. Моята отговорност е да следя и да не допускаме да плащаме за некачествена работа. Примерът от бул. „Шипченски проход“ е ясен – изцяло връщане за преработка на участъците. Договорът, който е сключен с фирмата за бул. „Шипченски проход“ включва много по-голям участък, а тази година ние реализираме само първия етап“, обясни столичният кмет. 

Според Фандъкова е имало случаи, в които фирма-изпълнител е била „връщана“ по 6 пъти само заради недобре изграден тротоар.

Кметът разкри още, че вече е започнала процедура за обществена поръчка за ремонта на ул. „Граф Игнатиев“ Главният архитект на София Здравко Здравков, който също присъстваше на форума, обяви още, че в столицата има големи трудности с  прилежащата инфраструктура.

„Проблемите са много, те са свързани най-вече с отчуждаването. Инвестирането в един дисперсен град е свързано с използването на градския транспорт. Напоследък виждам проекти, които ни връщат към 2004 г., когато пазарът беше всеяден. Затворените комплекси обаче определят използването на личен транспорт и то за всички членове на семейство, в което има поне двама родители, които трябва да заведат децата си на различни места. Насочваме инвестициите и искаме да обърнем внимание на възможностите на града“, обясни Здравков.

Той призова да се обърне внимание на периода след 2020 г. „ Бяхме свидетели на 2 кризи в строителството. Продуктът, който днес създаваме, може да се продава в следващите 10 години. Вие трябва да създавате продукт с ниски въглеродни месии. Работим за промяна на модела на придвижване в града. Искаме да превърнем София в град на хората, а не в град на автомобилите“, допълни той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:41 | 05.09.22 г.
fallback