fallback

БНБ пусна наръчник със съвети за потребителите на финансови услуги

В него специално място е отделено на съвети за разрешаването на потребителски спорове

11:05 | 19.09.17 г.

Българската народна банка (БНБ) пусна наръчник за финансови услуги и продукти, както и полезна информация какво е нужно да се предприеме при потребителски спорове и възражения.

Наръчникът съдържа полезна информация за основните характеристики на предлаганите сметки, депозити, карти и кредитни продукти, която е насочена към физическите лица – потребители на различни финансови продукти и услуги.

Публикацията съдържа и специален раздел със съвети за разрешаването на потребителски спорове. В него се насочва вниманието на потребителите при възникване на спор, първо, да се обърнат за съдействие към обслужващата банка/финансова или платежна институция/дружество за електронни пари.

Публикувана е информация за връзка със структурните единици в съответните институции, отговорни за разглеждането на възражения на потребители. В случай че след отправяне на жалба до дадена институция, страните не постигнат съгласие, физическите лица могат да отнесат спора до съответната помирителна комисия.

Подробна информация относно действащите в България помирителни комисии в областта на финансовите услуги също може да бъде намерена в Наръчника.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:50 | 02.09.22 г.
fallback