Физическата търговия продължава да държи 90% от пазара в световен мащаб. Въпреки развитието на електронната търговия още не може да се говори за край на моловете и търговските площи, защото това е форма на търговия, която се развива и адаптира спрямо развитието на пазарните условия, включително и на развитието на технологиите и онлайн търговията.
Това е мнението на Боряна Пенева, мениджър търговски площи в консултантската компания Colliers, изказано в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
"В България търговските центрове в момента се развиват доста устойчиво и до голяма степен положително, защото в последните години наблюдаваме ръст в усвояването на търговските площи - лек, но стабилен”, очерта тенденцията в сектора Пенева.
Тя даде пример с най-голямата в света верига за онлайн търговия Amazon, която е в процес на покупка на голяма верига магазини за плодове и зеленчуци (Whole Foods - бел. ред.), с което ще увеличат съществено присъствието си във физически търговски обекти.
"Фокусът остава онлайн търговията, но има синергия между продаването на продукти и услуги и тяхното физическо ползване от клиентите и от друга страна онлайн платформите. Бъдещето е в интегрираните търговци, които затварят цикъла. Те са производители, имат голяма мрежа от търговски обекти, но и функционална онлайн платформа, посочи мениджърът на търговски площи в Colliers.