fallback

Потребителите у нас се настроиха по-оптимистично през юли

По-благоприятни са очакванията за финансовото състояние на домакинствата в България

11:58 | 07.08.17 г.

Потребителското доверие в България нараства с 1,6 пункта през юли 2017 г. в сравнение с нивото си от април, съобщи Националният статистически институт (НСИ).

Припомняме, че точно с толкова бе отбелязаният спад през април  (1,6 пункта), след като в началото на годината доверието на потребителите нарасна с 2,5 пункта до близо 10-годишен връх.

През юли 2017 г. потребителското доверие се повишава сред населението както в градовете, така и в селата - съответно с 1,2 и 2,8 пункта. 

Общата оценка за настоящото развитие на икономическата ситуация в страната през последните 12 месеца се подобрява и балансовият показател расте с 3,9 пункта. Същевременно и прогнозите за следващите 12 месеца са по-малко негативни спрямо предходното наблюдение.

Показател на доверието на потребителите, НСИ

По-благоприятни в сравнение с април са оценките и очакванията за промените във финансовото състояние на домакинствата.

Потребителите продължават да считат, че през последните 12 месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо спрямо оценките, регистрирани през април. Същевременно и инфлационните им очаквания за следващите 12 месеца са по-слабо изразени.

По отношение на безработицата в страната през следващите 12 месеца негативизмът също намалява. Прогнозите се изместват към запазване или незначително намаление, в резултат на което балансовият показател се понижава с 1 пункт.

Оценка на общата икономическа ситуация в страната през последните 12 месеца, НСИ

През юли по-голямата част от потребителите продължават да оценяват икономическата ситуация в страната като неблагоприятна за спестяване, въпреки че техният относителен дял намалява в сравнение с три месеца по-рано.

Последната анкета отчита известно подобрение (с 2,1 пункта) на общата оценка дали сега е подходящо да купуват предмети за дълготрайна употреба.

Потребителите в селата са благоприятно настроени да извършват такива покупки и през следващите 12 месеца, докато при градското население очакванията са по-резервирани.

Намерения за извършване на основни разходи (за предмети с дълготрайна употреба) през следващите 12 месеца, НСИ

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:02 | 09.09.22 г.
fallback