Идва краят на една епоха не само за дизеловите автомобили, но и за двигателя с вътрешно горене.
Това мнение изрази пред БНР Мартин Заимов, заместник-председател на Българската асоциация електрически превозни средства.
Според него "съвсем очевидно и въпрос на време е да осъзнаем, че тези автомобили са в миналото, независимо от некоректното поведение на германските автомобилни компании и не само".
По думите му при покупка на кола има тенденция на замисляне за това как, на каква цена и при какви условия би могъл да се замени конвенционалният двигател с електрически.
“На първо място е въпрос на навик. Мнозинството хора по принцип сме твърде инертни и е трудно да смениш нещо радикално", коментира той. "Разбира се, разходът е по-висок, но зависи от начина на ползване. Ако имате 60-70 км на ден пробег в градска среда, един електромобил – независимо че първоначалната цена е по-висока, като крайна обща цена - с разходите за ремонт и поддръжка, при такъв по-голям дневен пробег един такъв автомобил излиза по-икономичен след две-три години ползване”, посочи той.
Към предимствата на електромобилите в сравнение с конвенционалните превозни средства той причисли и фактът, че не се плаща за паркиране в синя и зелена зона.
Броят на електромобилите в България той определи като „няколкостотин”.
“Не вярвам "Дизелгейт" да доведе до сериозни сътресения в икономиката на Германия въпреки спада на продажбите", прогнозира той преди срещата на германското правителство с изпълнителните директори на автомобилните компании, замесени в манипулиране на данните за вредните емисии на дизеловите двигатели.
"Всяка една от компаниите вече има готовност да произвежда електромобили. "Фолксваген" вече предлага няколко модела. Много бързо ще се трансформират. Една силна автомобилна компания е много добре подготвена да произвежда електромобили”, заключи той.