Ръстът на електронната търговия в България е около 30% и смятам, че е реалистично да очакваме подобно покачване и през следващите няколко години.
Това коментира в ефира на „В развитие“ по Bloomberg TV Bulgaria изпълнителният директор на Contento.tech Ева Вучева.
По думите й българските онлайн търговци трябва да погледнат към възможностите за развитие, които им предоставят чуждите пазари, например съседните на нас страни като Румъния.
Румънският пазар е близо четири пъти по-голям от българския по оборот, който в северната ни съседка достига 2 млрд. евро годишно спрямо 600 млн. евро у нас, посочи Вучева.
Хората не са ограничени да използват само български търговци, отбеляза тя, макар все още да се усеща известна сигурност сред потребителите при пазаруване в България.
„Не трябва да се прави разделение между чужди и български търговци. По думите й е нормално да има разликата между предложенията, цените или обслужването, което има своята първопричина и тя е обемът на един пазар.
По нейно мнение най-голям потенациал за ръст има секторът на индустрията, където търсенето расте. При дрехите и спортните стоки има доста голяма конкуренция, но един от най-обещаващите според Вучева сектори е този на храните.
Като цяло тя обобщи, че българите все по-малко се притесняват да пазаруват онлайн. “Този страх постепенно затихва, макар определено да го имаше преди 3-4 години. Със сигурност в големите градове електронната търговия е по-развита. Предизвикателството пред търговците е да достигнат до по-малките градове и да ги накарат да им повярват“, заяви Вучева.
Според нейната прогноза секторът ще продължи да расте със сериозна стъпка, защото все още у нас той далеч няма обемите на този в Западна Европа.