fallback

Оборотите от продажбата на бира в България достигат 500 млн. лева през 2016 г.

Все по-голям е интересът към безалкохолни и слабоалкохолни бири, сочат данни на Съюза на пивоварите

12:39 | 19.07.17 г. 1

Оборотите от продажбата на бира в България през 2016 година достигат до 500 млн. лева, отчитат от Съюза на пивоварите. Устойчива е и тенденцията на инвестициите в бранша - през последните три години вложенията в дълготрайни активи на производителите на бира са в размер на 164 млн. лева.

Основно инвестициите са в нови бутилиращи и опаковащи линии, енергоефективно промишлено обзавеждане и модернизация на производствените и логистичните звена.

По данни на Съюза на пивоварите от 1994 година, когато е стартът на приватизацията в пивоварната промишленост, до днес в сектора са вложени повече от 1,17 млрд. лева.

През 2016 година приходите към бюджета от производството и продажбата на бира са в размер на над 350 млн. лева. Директно - от акциз и ДДС, в хазната са влезли почти 140 млн. лева.

Пивоварите в страната са произвели 5,18 млн. хектолитра бира. 98-99% от тях се падат на шест компании - "Болярка - ВТ", "Бритос", "Загорка", "Каменица", "Карлсберг България", "Ломско пиво". Производството е най-високо от 2008 година насам, посочват още от бранша.

Данните показват и слаб спад на вноса на бира от ЕС и трети пазари (в рамките на 2%), а износът се увеличава с 8%. Статистиката за първите шест месеца на тази година показва още, че тенденциите от миналата година се запазват.

"Българите все повече предпочитат пивото", отбелязват от Съюза на пивоварите и допълват, че потребителите стават все по-взискателни и по-информирани, но и готови да експериментират с нови вкусове.

Все по-голям е интересът към безалкохолните и слабоалкохолните (под 2% обемни градуса алкохол), показват още данните от бранша.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:21 | 11.09.22 г.
fallback