Туроператорската застраховка, гаранционен фонд или банкова гаранция ще гарантират пълното обезщетение на туристите при текущи проблеми или при фалит на туроператор. Такава промяна планират в законодателството от Министерството на туризма.
Те са част от Закона за турзима, който ще влезе за обсъждане в Народното събрание през есента и се очаква да се гарантира още по-пълната защита на потребителите.
Това става ясно от коментар на пресцентъра на Министерството на туризма във връзка с казуса с казуса с туроператора „Мадес груп“, за който е подаден сигнал, че е ощетил туристи. Министерството на туризма съвместно с Комисията за защита на потребителите (КЗП) следят развитието на случая.
Според действащото в момента законодателство Комисията за защита на потребителите (КЗП) е органът, контролиращ дейността на туроператорите, уточняват от Министерството на туризма.
При нужда туристите, подали сигнал, че още не са получили парите си за неосъществени почивки в Гърция, резервирани при туроператора, ще бъдат защитени с всички възможни механизми на съществуващото българско законодателство, гарантира и министърът на туризма Николина Ангелкова.
Във ведомството е постъпил сигнал от туристи, че заради дублиране на резервации им е отказано настаняване в хотел „Villa Natassa Hotel 2*“, остров Тасос в Гърция, а средствата за неосъществената почивка не са им върнати, поясняват от Министерството.
Комисията за защита на потребителите (КЗП) е извършила проверка на туроператора „Мадес груп“. Представители на туроператора са обещали, че средствата за почивката на туристите ще бъдат възстановени. От „Мадес груп“ са обяснили, че дублирането на резервации се е получило, защото в Гърция те работят с местен туроператор и не е по тяхна вина.
От фирмата твърдят, че са предложили на туристите настаняване в по-висококатегориен хотел, но част от тях първоначално отказали.