В България вече има цяла армия от бизнес коучове и предприемачите ги разпознават, като свои партньори. Това коментира Драгомира Шулева, консултант по човешки ресурси и коуч, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
„Важно е професията на коуча да съществува, защото живеем в един глобален свят. Има все повече информация, която трябва да се пречупи, за да може да се използва за целите на бизнеса. За това е важно да има набор от инструменти, каквито предоставя коучинга“, каза от своя страна финансовият коуч Стойне Василев, който също бе гост в студиото.
"Коучовете в България или идват от бизнеса, или са много близо до бизнеса, за да познават неговите проблеми. У нас бизнес коучингът работи повече от 10 години на този принцип и като цяло този тип услуга в България е по-скоро свързана с бизнеса, отколкото с личностното развитие - т.нар. лайф коучинг", допълни Шулева.
"Разликата между коучинга и консултирането е в това, че при консултирането се предлага набор от бизнес модели и решения, които се счита, че работят навсякъде по света. Реално обаче това не е така. Въпреки че България не е уникална страна, все пак има методи и техники, които са специфични за бизнес средата тук. За това е хубаво да има такъв инструмент като коучинга, а той казва, че всеки крие отговорите в себе си. Всеки човек знае най-добре какво е най-подходящото решение за себе си и за бизнеса, който управлява", подчерта Василев.
Според Шулева коучингът влиза с абсолютната необходимост решенията да бъдат строго индивидуални, за да може съответният човек да изследва своя опит и възможности и от там да формулира решение, валидно само за него.