През годините расте желанието на компаниите да участват в доброволчески събития, както и разбирането и осъзнаването, че корпоративната социална отговорност е част от устойчивото бизнес развитие. Така коментира желанието на бизнеса да участва в доброволчески събития вицепрезидентът на Американската търговска камара (АмЧам) Сергей Койнов в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
Той напомни, че организацията наброява 340 членове, сред които има много работодатели и те се включват в иницитивите.
Койнов е на мнение, че като част от управлението на бизнеса корпоративната социална отговорност е вградена в дейността на много компании.
“От тази гледна точка нещата стават доброволно и по инициатива на компаниите, желаещи да участват в събитията”, посочи той при представяне на инициативата „Дните на доброволчеството“, организирана съвместно от АмЧам и Фондация BCause, която цели насърчаването на доброволчеството на работното място.
Вицепрезидентът на Американската търговска камара напомни, че тя се провежда от 2008 г. и вече има 13 инициативи, в които са участвали над 4 хиляди души с вложени над 17 хиляди часа труд.
Койнов поясни, че много от инициативите са свързани с научни, културно-исторически обекти, природни паркове, галерии, музеи, читалища, училища.
„Желанието да участват в доброволческите компании е разбирането на бизнеса, че е част от обществото“, посочи той.
Според него „идеята е да се върви напред, защото средата е взаимообвързана и успехите също“.
„Тази година инициативата беше посветена на научните, културните и образователни центрове. Доброволците участваха в подобряване на благосъстоянието на Националния исторически музей, на Националната художествен галерия, подпомогнахме Зоопарка, Ботаническата градина, Боянската черква“, заяви вицепрезидентът на АмЧам.
По думите му организацията и инвестирането в материалите за поддръжка на обектите са добре планирани.
Той е убеден, че за един ден може да се свърши много работа, но според него участието е въпрос на символика, като целта е да се даде добър пример, който да бъде последван и от други обществени организации.
“Идеята е да се създаде дългосрочно сътрудничество и приятелство по време на доброволческите дни“, каза Сергей Конов и като пример посочи Боянската черква, за която помощта и партньорството вече са целогодишни.
Какви са другите инициативи на АмЧам и как организацията подобрява бизнес средата? Вижте целия коментар: