Концесиите са приоритет на правителството, а опозицията не трябва да реагира така агресивно, защото държавата ще спечели от сделките. Това коментира транспортният министър Ивайло Московски в ефира на Българска национална телевизия (БНТ).
"Концесиите не са самоцел. Надявам се, законът по-бързо да влезе в парламента, за да не сме в различия с европейската рамка. Концесията е подходящ инструмент, защото собствеността остава публично-държавна собственост и собственикът не се сменя. Концесиите гарантират инвестиции", каза той.
Той добави още, че по отношение на концесията на Летище София приема да се покани външен голям консултант, който ще излезе по-скъп, но с оглед на големия обществен интерес, това може да се случи.
"Не беше редно да се прекратява концесията на Летище София. Можеше да се възложат допълнителни анализи. В програмата на ГЕРБ пише кои концесии ще се стремим да реализираме този мандат. Една от тях е тази на Летище София”, каза още министърът.
„Говорим и с трите големи световни банки, за да получим най-добрата оферта – Световната, Европейската инвестиционна и Европейската банка за възстановяване и развитие”, добави Московски.
По-късно днес ще бъдат отворени офертите на тримата кандидати, които са били регистрирани до вчера за концесията на летището в Пловдив, обяви още транспортният министър.
Междувременно се прави анализ и на сроковете, в които може да бъде забавено изграждането на участъка от магистрала "Струма", така че парите да не бъдат загубени.
Министърът посочи още, че екипът от негови заместници е почти готов. Те ще бъдат трима на брой.
По отношение на Българските държавни железници Московски каза, че задълженията на дружеството в момента са около 400 млн. лв.
Той коментира и възстановяването на старото ръководство на дружеството. "Нямам причина да не работя с тези хора.
Ние работихме с тях още от първия мандат на правителството на Бойко Борисов и намалихме дълговете на дружеството.
Имаме някои идеи за подновяването на подвижния състав. Ще поискам съдействие и от министъра на финансите Владислав Горанов, като ще поискаме заем с преференциални условия", каза Московски.
Предстои да се започне процедура, за да може БДЖ в срок от 8-10 години да изплаща нови влакове.
Относно въвеждането на тол система, Московски коментира, че това ще намали драстично трафика, задръстванията и пътнотранспортните произшествия
"С въвеждането на тол системата за електронно таксуване държавата ще събира по 1 млрд. лв. след няколко години. В момента камионите плащат прекалено малко за транзитното си преминаване по нашите магистрали", обясни още той.
По думите му за бизнеса не е толкова важно по какъв начин ще се придвижват товарите, а каква ще бъде крайната цена за услугата.