fallback

„Карлсберг България“ откри модерна пречиствателна станция в пивоварната на "Пиринско“

Инвестицията е за 5 млн. лева, до 2019 г. подобно съоръжение ще заработи и в пивоварната в Шумен

16:05 | 11.05.17 г. 1

„Карлсберг България“ откри днес в пивоварната на „Пиринско“ в Благоевград модерна пречиствателна станция за отпадни води. Инвестицията е на стойност 5 млн. лв. 

Иновацията представлява анаеробен биологичен реактор, известен като BIPAQ IC реактор за вътрешно пречистване на водите. Анаеробният реактор осигурява биологично третиране на 100% от отпадните води на завода. Неговият капацитет е 1500 куб.м вода дневно.

Към момента през съоръжението минават около 800 куб. вода на ден. 

Подобна технология използват повечето съвременни пивоварни в Европа. 

 „Това е нашето най-модерно съоръжение и направените инвестиции са продължение на дългосрочните ни планове непрекъснато да се подобряваме в отговор на високите очаквания на нашите клиенти и потребители. Откриването на пречиствателната станция в Благоевград е от съществено значение за бизнеса ни, както и в желанието ни да сме отговорен корпоративен гражданин сред местната общност“, каза по време на откриването на съоръжението Деян Беко, управляващ директор на „Карлсберг България“.

Той посочи, че до 2019 г. подобен обект ще бъде открит и в пивоварната на компанията в Шумен. Вече започнаха предварителните проучвания за конкретните параметри на бъдещата пречиствателна станция, каза още Беко.

Той добави още, че дружеството държи 27,7% от пазара на бира за 2016 г., а марката „Пиринско“ е бирен бранд номер едно за миналата година с пазарен дял от 17,2%, според данни на агенция A/S Nielsen.

„Карлсберг България“ е единственият производител на бира с ръст на пазарния дял за първите три месеца на настоящата година при свиващ се общ бирен пазар, каза още Беко.

Заместник-кметът по строителството на Благоевград, който също присъстваше на откриването на съоръжението, изрази надежда, че още компании ще последват примера на „Карлсберг България“.  

Преди седмица „Карлсберг Груп“ публикува финансовите си резултати за първите три месеца от 2017 г. Според данните нетните приходи се увеличават с 4%, а общият обем на продажбите остава стабилен. На глобално ниво „Карлсберг Груп“ отчита ръст при международните марки в премиум сегмента: Tuborg (+1%); Carlsberg (+8%) и Grimbergen (+25%).

В западноевропейския регион, част от който е и „Карлсберг България“, нетните приходи на компанията бележат ръст от 2% до общо 7,8 млрд. датски крони (почти 1,05 млрд. евро). Общият обем на продажбите нараства с 2% до 13,3 млн. хектолитра, отчитат от компанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:12 | 14.09.22 г.
fallback