Възобновява се процедурата за концесия на Летище София, това обяви в ефира на телевизия „Европа“ министърът на транспорта Ивайло Московски.
Припомняме, че процедурата бе спряна в началото на април от служебния кабинет на Огнян Герджиков с мотива, че не е изгодна за държавата.
Московски обаче е категоричен, че летището трябва да се управлява от професионален оператор, а с приходите да се оздрави БДЖ. Дълговете на държавната железница възлизат на над 440 млн. лв.
Той обяви, че ще смени и ръководството на аеропорта. Директор ще бъде Владимир Рапонджиев, който е бивш началник по сигурността и беше уволнен от сегашния шеф на аерогарата Пламен Станчев.
Мотивът за рокадата Московски обясни с пробива в сигурността на летището. Припомняме, че в началото на месеца започна разследване за достъп до цялата информационна система на аеропорта, предоставен неправомерно на частна фирма
„С концесията трябваше да бъдат постигнати две основни цели. Летището да бъде управлявано от професионален оператор, и на второ място прихода от авансовото плащане за тази концесия да бъде използван за решаването на проблемите на дълговете в БДЖ. Нито един от тези проблеми не е решен, така че няма алтернатива на концесията“, каза транспортният министър.
„Доста дълго време се манипулираше тезата, че то се подарява или нещо друго се случва с Летище София. Само да обясня, че по Закона за концесиите собствеността за целия период остава публично-държавна собственост и не се променя. Единствено само управлението на тази инфраструктура се предоставя на професионални оператори", обясни Московски.
Според него Рапонджиев повече от 10 години е отговарал за сигурността на летището. Запознат е с абсолютно всички дейности на самото летище. „Смятам, че няма проблем да се справи с управлението на това дружество. Вие знаете, че бяха допуснати пробиви в сигурността на летището през последните седмици. Запознати сте с информацията, която се проверява от ДАНС и прокуратурата, за източване на информационния масив на летището, така че аз не бих гласувал доверие на това ръководство, което заварих. Нямам причини да продължавам да работя с тях", категоричен е Ивайло Московски.
Той посочи още, че е скептичен и по отношение на новината, която обяви вече бившият служебен министър Христо Алексиев, че китайски инвеститори проявяват интерес към БДЖ.
В началото на новата седмица ще са ясни заместник-министрите на транспорта.