Първите задачи пред министъра на туризма са добре известни от няколко години. Това каза пред БНР Байко Байков, председател на Асоциация на Българските туроператори и туристически агенти (АБТТА).
Днес се очаква Николина Ангелкова да поеме поста на министър на туризма и в третото правителство на Бойко Борисов.
Браншът отдавна е идентифицирал проблемите и мерките, които се явяват изключително спешни, на вниманието на министър Ангелкова, така че нейният екип е запознат с това, посочи Байков.
Надявам се да откликне и да промени този тренд в българския туризъм, който ни позиционира в неблагоприятна посока по отношение на туристическите пазари в света и в Европа, посочи експертът.
Той обясни, че трендът е неблагоприятен, защото ние се отдалечаваме от развитите туристически пазари, заемаме все по-задни позиции в различни класации, които са свързани с управление на туристическия продукт, с устойчивост на държавната политика в сферата на туризма, с нивото на публичните услуги.
На много от пазарите, на които разчитаме да имаме позиции, всъщност ставаме все по-неизвестни, коментира Байков.
Той посочи и друг дефицит - в електронния маркетинг страната ни не съществува като дестинация, а това е проблем, който се задълбочава от 10 години. Той е на национално и на регионално ниво. Ние сме го дефинирали в най-различни формати и форуми и този проблем трябва да се реши незабавно, посочи Байков.
По думите му летният сезон ще бъде силен, но това е благодарение на геополитическата обстановка.