Рекламата на Пловдив като Европейска столица на културата за 2019 г. да залегне в маркетинговата стратегия на България за следващата година. Това са обсъдили министърът на туризма Стела Балтова и областният управител на Пловдив Здравко Димитров, съобщават от Министерството на туризма.
Събитието е от национален, а не от местен характер с акцент културен туризъм, посочила е Балтова.
В края на 2014 г. Пловдив беше избран за Европейска столица на културата през 2019 г.
Общинската фондация „Пловдив 2019“ сключи споразумение за сътрудничество с Министерство на туризма в подкрепа на дейностите по популяризиране на Пловдив като Европейска столица на културата. В реализиране на партньорството Министерство на туризма се ангажира да подпомага дейността на фондацията с повишаване на туристическия интерес към града като дестинация с хилядолетна история и разнообразни възможности за туризъм.
В съвместните дейности, анонсирани официално от Министерство на туризма, са включени още дизайнерски оформления и присъствие на логото на рекламни щандове на всички специализирани изложения, организирани от ведомството, също и включването на инициативата в рекламни материали, презентации и присъствие в социалните мрежи.
Основна концепция на програмата на общинската фондация „Пловдив 2019“ е създаването на разнообразен културен афиш, дългосрочното подобряване на културния климат в Пловдив, постигане на положителна промяна сред неговите жители, развиване на общуването помежду им и разширяване на културния периметър на града.
Според данни на Министерството на туризма ръстът на нощувките в Пловдив за миналата година достига 30%, а на посещенията на музеите e с 33% по-висок спрямо предходната година.