Министерството на туризма е подкрепило намерението на японска телевизия да направи безплатна медийна туристическа програма за България с цел увеличаване броя на туристите от Япония. Предложението е обсъдено на срещата на министъра на туризма Стела Балтова с председателя на Бизнес асоциация Япония – Югоизточна Европа Кихачиро Нишиура, съобщиха от ведомството.
Телевизионният японски канал се следи от 40 млн. домакинства. Предвижда се излъчване на 4-минутна рубрика, насочена към японците на възраст 40-60 години, които най-много пътуват в чужбина. От бизнес асоциацията са потърсили съдействие по отношение на информация за подходящи и атрактивни места за заснемане.
Японските туристи са силно заинтригувани от възможността да посетят България и на място да се запознаят с шедьоврите на тракийската култура. Интересът към страната ни се е увеличил след гостуването на изложбата на тракийските съкровища в Япония. В момента японските туристи идват основно за посещение на фестивала на розата.
Министър Балтова отчете интереса към тракийската култура като добро фокусиране с оглед получаването на нови знания за културата, изкуството и историята. Тя посочи, че България е известна в Япония с киселото мляко, българската роза и Котоошу.
Кихачиро Нишиура допълни, че има планове при организиране на събития в японската страна, свързани с културата и историята на България, същите да бъдат популяризирани в социалните медии с цел привличане на повече млади хора. Той обяви, че се обмисля през следващата година Balkan Japan Bowl да се проведе у нас. За първи път това мероприятие е организирано в Америка, но сега погледите са насочени към Европа. Тази година се е състояло в Белград.
Основната цел е да се помогне на студенти от Балканския полуостров да научат повече за Япония като страна - история, култура, език, чрез различни културни и спортни дейности. Събитието се провежда под егидата на нейно височество принцеса Хисако Такамадо, която е почетен патрон на Japan Bowl.