fallback

България излиза от имиджа на морска дестинация

Страната ни става все по-разпознаваема с алтернативни възможности за туризъм, каза министърът на туризма

12:04 | 20.03.17 г.

България става все по-разпознаваема не само като морска дестинация, но и с алтернативни възможности за туризъм. Това каза пред БНР служебният министър на туризма Стела Балтова, коментирайки впечатленията си от последните участия на страната ни на двете най-големи туристически изложения в Берлин и Париж.

Международните туристически изложения, на които България участва досега, показват, че към страната ни има интерес не само традиционно към морските ваканции, но и към културно-исторически пътувания и семейните почивки, балнео- и СПА туризъм, посочи Балтова.

От началото на годината до края на април България участва в общо 28 международни туристически изложения. Представяме са като целогодишна туристическа дестинация, така както е залегнало в маркетинговата програма на България в областта на туризма, каза министърът.

Тя отчете, че Франция ще бъде една от новите дестинации, които ще започнат това лято да се връщат към България. Данните от немския пазар също са изключително интересни. Най-големият туроператор за България DER Touristik предвижда ръст от 26%, отбеляза министърът. 

Около 10% е очакваният ръст на руския пазар. Данните показват, че има засилено търсене на детските почивки с включени обиколни турове, както и такива, комбинирани с чуждезиково обучение у нас. Договорено е с руската асоциация на туроператорите да имаме активно участие на тяхната интернет страница, да се създаде онлайн академия за България, да се създадат и уебинари.

Проблемът с недостига на квалифицирани и компетентни кадри в туризма е реален и изключително съществен на всички нива. Цялостното му решаване изисква много последователни усилия, смята Балтова.

Възнагражденията в туризма трябва категорично да бъдат подобрени, каза тя и уточни, че е обсъждала тези възможности с представители на бизнеса, със Съюза на хотелиерите.

Балтова е провела и среща с генералния секретар на Световната организация по туризъм по проблема с човешките ресурси в сектора, който е обърнал внимание, че само внасянето на кадри няма да реши въпроса.

„Липсват ни шофьори на автобуси, които да карат туристите, липсват сервитьори, камериерки“, посочи министърът.

Министерството на туризма формира нов подход към кадрите в сектора, обясни още Стела Балтова и уточни, че ще се разработи система за тяхната мотивация. Създадена е работна група, която да даде решения на проблема.

Резултатите от зимния сезон са добри и обнадеждаващи, без сериозни рекламации. Същото се отнася и за приходите – отчетен е ръст за януари и декември. Очаква се да има и за месец февруари. Резултатите се дължат на добрия туристически продукт, който предлагаме, каза тя, както и проведените международни състезания по зимни спортове.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:34 | 13.09.22 г.
fallback