fallback

Рекламата и подобряване на регулациите - приоритети на служебния министър на туризма

Категоризацията, концесиите на плажове и контролът ще са във фокуса на новия екип на Министерството на туризма

16:02 | 07.02.17 г.

Подобряване на политиките и регулациите в туризма и националната туристическа реклама са двата основни приоритета на служебния министърът на туризма Стела Балтова. Това обяви тя на първата си пресконференция като ресорен министър.

От изключителна важност за развитието на туризма е подобряването на качеството на административното обслужване в сектора и качеството на туристическата услуга, посочи министърът.

Категоризацията на плажове и места за настаняване, концесионната дейност и контролът ще са във фокуса на министерството, що се отнася до осигуряването на предстоящия летен сезон.

Балтова даде заявка, че ще продължи работата по единната система за туристическа информация. Повече за бъдещето на системата обаче ще бъде обявено, след като съдът излезе с решение, тъй като обществената поръчка за системата в момента се обжалва. Министърът на туризма обаче е на мнение, че тази система е важна за изсветляване на сивия сектор в бранша. 

В рамките на мандата си като служебен министър Балтова ще търси балансирано решение по предложението на предходния министър в Закона за туризма за въвеждане на гаранционен фонд успоредно с туроператорската застраховка. Министърът уточни, че ще остави на наследника си законодателни предложения в тази посока.

По отношение на проблема с кадрите в туризма Балтова също възнамерява да предприеме мерки. До две седмици ще бъде свикан междуведомствен съвет за кадрите в туризма, в който ще влязат експерти от бранша. Мнението на служебния министър обаче е, че първо трябва да се използва вътрешният ресурс по отношение на кадрите, като най-важно е работещите в сектора да бъдат мотивирани.

Като цел Балтова си поставя и актуализация на Националната стратегия за устойчиво развитие на туризма до 2035 г.

В началото на следващата седмица ще бъде готов анализът на обществените поръчки в министерството, посочи Балтова, без да дава повече подробности.

Министерството на туризма внимателно ще изследва дадените концесии на плажовете, заяви още тя. Към момента има 49 плажа на концесия, предстои до края на февруари подписването на договорите за други пет и отварянето на тръжни процедури за наем на шест плажа.

Относно националната туристическа реклама Стела Балтова ще разработи конкретни мерки в посока дигитален маркетинг на туризма. Тя подчерта, че това е важна тема с оглед предстоящото представяне на България на големите международни туристически борси. Ще се търси финансиране на националната реклама по програми извън бюджета.

При представянето на екипа на Министерството на туризма стана ясно, че на поста си остава досегашният заместник-министър на туризма Ирена Георгиева и началникът на кабинета Биляна Райчинова.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:52 | 09.09.22 г.
fallback