fallback

В България е нужна длъжност пътен одитор, твърди експерт

Пътна полиция не е написала нито един акт за лошото състояние на пътната мрежа, а само предписания, посочи Борис Гаврилов

20:54 | 07.02.17 г. 3

В България няма нито един пътен одитор, който да проверява състоянието на пътната мрежа.

Това заяви по повод трагичния инцидент в тунел  "Ечемишка" председателят на Българския автомобилен съюз Борис Гаврилов по БНР.

“Преди седем години България трябваше да обучи пътни одитори, които да дават предписание за безопасността на движението и състоянието на пътищата. Към момента няма обучен нито един пътен одитор. Не знам как да наречем това – безхаберие или непукизъм", обяви той.

По думите на Гаврилов дори има специална наредба, която обаче не е изпълнена.

Той обясни, че пътният одитор първо трябва да се обучи, да се сертифицира, а след това да бъде назначен.

Председателят на Българския автомобилен съюз потвърди, че навсякъде в Европейския съюз са назначени такива специалисти и „затова техните пътища са добри, а нашите са лоши”.

“В България ролята на пътен одитор играе Пътна полиция, лошото е, че тя не е написала нито един акт на стопаните на пътя през всичките 28 години, дала е само предписания, които след това никой не е контролирал дали се изпълняват”, посочи Борис Гаврилов.

Според него пътният одитор трябва да наблюдава, да дава препоръки и съответно да пише актове на стопаните на пътя, когато става въпрос за тунели, за пътни знаци, за съоръжения, за пътна маркировка.

“Държавата е абдикирала от задължението си да се грижи за пътната мрежа", категоричен е експертът. "Има точна бройка за пътни одитори, която трябва да бъде обучена и въведена в работата, а задължението за това трябваше да се вмени на Министерството на транспорта. През годините се замълча за тази длъжност и честно казано не знам в чий приоритет и правомощия е това да се случи”.

Председателят на Българския автомобилен съюз напомни, че инспекцията през септември миналата година не е показала проблеми, но той е на мнение, че човекът, който е дал тази оценка трябва да понесе наказателна отговорност.

„Експертизата би показала, че там не е пипано през последните 20 години, защото вероятно е правена на компютъра, на хартия, на топло. Аз си спомням, че преди 30 години осветлението и конструкцията бяха същите, а металът корозира, старее, нормално е тези съоръжения да се подменят", смята председателят на  Българския автомобилен съюз.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:07 | 11.09.22 г.
fallback