Профилът на благотворителността в България се променя. Хората, които искат да подпомагат каузи, се насочват към т.нар. благотворителност с въздействие. Това каза Михаил Бояджиев, председател на управителния съвет на фондация Because, която е инициатор на конкурса Rinker's Challenge #3.
„Конкурсът е свързан както с предприемаческите умения на участниците, така и с тяхната социална ангажираност", коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Бояджиев.
Той обясни, че фондацията Because има 25-годишен опит в социални проекти и в набирането на дарения, в осигуряването на различни социални каузи.
„От чиста благотворителност и дарителство хората се насочват към инвестиции с въздействие. В отговор на тези нови тенденции решихме да създадем малък фонд, който да подкрепя компании, които са не само с предприемачески умения, но и със социални каузи“, разкри Бояджиев.
Той поясни, че по този начин компаниите намират устойчив път за развитие.
„Постоянство, амбиции и целеустременост стоят зад всеки успех, добави Николай Тодоров, представител на Сире - НЕКА, една от фирмите, която спечели в третото издание на конкурса Rinker's Challenge #3. – Това е нашата награда за упоритостта и за това, че не се отказахме пред спънките, които имахме.“
"Компанията произвежда сирене от кашу", обясни технологът на "Сире - НЕКА" Мария Димитрова.
Тя информира за пътя, по който фирмата спечели не само отличната оценка на компетентното жури на конкурса, но и финансиране.
Димитрова е категорична, че пътят към успеха е „ в много четене и любопитство към новите вкусове, в търсене на алтернатива, на нещо, което до момента го няма“.
„Търсихме продукт, който да не съдържа лактоза и казеин, защото има много хора, които имат проблеми с тези съставки. В търсенето на качествен продукт, който да не съдържа нишестета, консерванти, оцветители и овкусители стигнахме до този продукт, който съдържа само четири съставки и е естествено ферментирал", заяви Димитрова.
По думите на Николай Тодоров, за да продължи компанията да предлага продукта с необходимото качество, "в един момент трябваше да пораснем и да имаме собствени производствени мощности".
Компанията кандидатства за финансиране и печели по програмата на Rinker's Challenge, с което ще осигури по-добър дизайн за опаковка и активна рекламна кампания за качествата на продукта.
"Продуктът няма алтернатива не само в България, но и в Европа, защото притежава хранителни и здравословни качества, които се ценят от потребителите, уточни Тодоров. – "Сире – НЕКА" е пилотният ни продукт, но предстои създаването на портфолио от продукти, които са на растителна основа, естествено ферментирали, и могат да се реализират на пазара заради добрите си хранителни стойности.