„Основният проблем на БДЖ в момента е липсата на локомотиви. Имаме 20 повредени локомотива от удари в преспите", каза по BTV Димитър Костадинов, управител на БДЖ "Пътнически превози".
Според него има няколко варианта да се справят с проблема, като единият е спиране на железопътния транспорт, както се прави в други държави. Той допълни, че имат 580 влака, които се обслужват с минус 10-20 локомотива.
„От шест години тече тежка реформа в БДЖ. Това е фирма с огромна задлъжнялост. Извадени са 559 млн. лева. Ако тези пари бяха останали в компанията, щяхме да купим 30 нови мотрисни влака", заяви от своя страна изпълнителният директор на компанията инженер Владимир Владимиров. "Това представлява една друга железница. Няма как, при тази ситуация, компанията да е на ниво. През това време не е направена нито една инвестиция”.
Попитан клиентите ли са виновни за това, той отговори, че те се извиняват на хората, но няма какво да се направи.
На въпрос продават ли се локомотиви Владимиров отговори, че се продават, тъй като не са в употреба. „Те са излишни и не са необходими за дейността на БДЖ. Те носят допълнителен разход. 41 млн. лева са платени на кредиторите от продажна на излишни активи”, аргументира се той.
По думите му проблемът е, че железницата се нуждае от инвестиции, но и задълженията трябва да се погасят. „Реформата е извършена”, категоричен е изпълнителният директор.
По думите на Костадинов от 25 години не са правени ремонти на локомотивите.
Относно инициативата на компанията да подсигури одяла и чай за пътниците Владимиров каза, че те не са длъжни да осигурят на всички одяла и чай. „Смятам, че правим нещо положително”, заяви той.
„Никой не води БДЖ към умишлен фалит”, категоричен е шефът на БДЖ.