Концесията за товарния терминал в Пловдив спря в. Капитал Daily
Жалба спря концесията на терминала за интермодални превози в Пловдив. Оферти за вече изграденото съоръжение за комбинирани превози от камион на влак и обратно трябваше да се подават до 12 януари. Състезанието за разлика от скоростното раздаване на плажове започна в началото на ноември и беше предвиден нормален срок за подготовка. Сега транспортното министерство е замразило процедурата и дали нещо ще се променя по нея ще зависи от решението на Комисията за защита на конкуренцията и служебния кабинет.
Министерството търси инвеститор, който да оперира терминала в Пловдив през следващите 27 години. Съоръжението беше построено със средства по оперативна програма "Транспорт" и инвестицията беше 14 млн. лв., а за строител беше избрана "Трейс груп". Сегашната процедура е за оператор, които да инвестира в оборудването на терминала и да организира работата там. Съоръжението в Пловдив е първото такова в страната, като се очаква от растящата индустрия в града и превозвачите там.
Депутатите завишиха наказанията за трафик на хора в. Сега
Трафикът на хора ще се наказва по-сурово, след като парламентът прие на първо четене поправки в Наказателния кодекс, предложени от АБВ. От 5 до 12 години зад решетките и глоба от 15 000 до 25 000 лв. очакват тези, които набират, транспортират, укриват или приемат отделни лица или групи от хора и ги превеждат през границата с цел проституция, просия, принудителен труд, търговия с органи и др. Досега наказанието бе от 3 до 12 години и от 10 000 до 20 000 лв. Ако жертви на подобни престъпления са бременни жени или непълнолетни, отвлечени, примамени с облага или поставени под принуда хора, наказанието ще бъде от 5 до 15 години и от 30 000 до 50 000 лв.
Съдът потвърди 16 млн. лева глоба за "Хюндай" в. Сега
Върховният административен съд (ВАС) потвърди рекордната глоба от 15.9 млн.лв., или 10% от оборота на дистрибутора на автомобилите "Хюндай" у нас "Индустриал комерс". Санкцията бе наложена в края на 2012 г. от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), но компанията я обжалва. Официалният дистрибутор и дъщерното му дружество "Хюндай лизинг" бяха обвинени в съгласуване на цени, след като КЗК направи секторен анализ и установи картел в продажбите на нови коли, резервни части и аксесоари и при извънгаранционния сервиз.
Караме ски до средата на май в. Стандарт
Зимният сезон може да продължи до средата на май. Причината е в добрите условия за ски и обилния сняг. Това прогнозира Румен Драганов от Националния борд по туризъм. Според него суровото време, студа и преспите не са попречили на добрия сезон. Напротив, дори се очаква ръст от 10% за зимата. Единствено гости от съседните страни като Сърбия, Македония и Румъния не са успели да пристигнат за планирани ваканции. За сметка на това в курортите ни е било пълно с българи и гости от Европа, а сезонът започна по-рано и ще продължи до по-късно, каза Драганов. Има цели чартърни полети от Скандинавия, които са откупени от туроператори за февруари и март, за да докарват скиори от там, допълни той.
Назначават още 18 души в Агенцията по вписванията в. Стандарт
С общо 200 нови щатни бройки ще бъдат увеличени съставите на Главната дирекция „Изпълнение на наказанията" и на Агенцията по вписванията, реши Министерският съвет. Двете административни структури са към министъра на правосъдието.
18 нови служители ще бъдат назначени в Агенцията по вписванията, за да обезпечат новата дейност по регистрация на юридическите лица с нестопанска цел, която вече няма да се осъществява по съдебен ред, а изцяло по административен.
Назрява криза със служебния кабинет в. Труд
Назрява криза със служебния кабинет, който новоизбраният президент Румен Радев трябва да назначи още в първите дни от мандата си. Експерти масово отказвали на предложение да бъдат назначени за временни министри. Причината е, че за разлика от последния служебен кабинет, оглавен от проф. Георги Близнашки, сега не е ясно чие ще е следващото правителство. Тогава се знаеше, че Бойко Борисов отново ще се върне на власт и немалка част от поканените знаеха, че ще останат министри. Такива са примерите с Даниел Митов и Христо Иванов. По-голямата част от служебните министри пък бяха част от президентската администрация и отново се върнаха в нея.