Проверката на скандалната сделка с Дипломатическия клуб в Бояна е приключила, съобщи говорителят на Националната агенция за приходите (НАП) Росен Бъчваров в ефира на bTV.
Припомняме, че имотът беше придобит от трима младежи през септември за 8,5 млн. лв. Дружеството им е на по-малко от година, като всеки от тях е участвал в капитала с по един лев.
Има ясен произход на средствата, те са дадени от друго юридическо лице, обяви Бъчваров, но отказа да даде повече информация по случая.
„Няма как обаче да се каже кое е юридическото лице – така е по закон. Законът ясно казва, че резултатите от проверки и ревизии са конфиденциални. Имало е случаи, които сме искали да оповестим такава информация, но по закон няма как”, подчерта той. Работата на НАП е да изследва дали някой не е избегнал плащането на данъци – с това се занимаваме, подчерта Бъчваров. Водещият Антон Хекимян обаче пропусна да попита дали проверката е установила данъчни нарушения и в крайна сметка не се разбра дали става дума за пране на пари.
Относно данъчната кампания тази година за първи път се вижда превес на онлайн подадените декларации – към момента те са около 1000, докато хартиените декларации са около 600, каза още Бъчваров.
По думите му българинът става все по-изряден, а насърчаването и подкрепата са доста по-ефективни от наказанията и глобите.
От НАП съобщават още, че масов данъчен контрол започва в зимните курорти в началото на годината. Стотици инспектори на НАП, съвместно с екипи от МВР ще извършват скрити и явни наблюдения, инвентаризации на наличните стоки и проверки за отчитане на оборотите. Ще се следи и движението на стоки към хотели, ресторанти и други търговски обекти.
На постоянно наблюдение са подложени също борси и тържища в близост до курортите. Очаква се до края на зимния сезон в Боровец, Банско, Пампорово, Велинград и други курортни селища да бъдат извършени минимум 15 хил. проверки, допълват от НАП.
В кампанията участва и звеното за фискален контрол, който освен движението на рискови стоки проверява и ползването на луксозни автомобили за лични нужди. По време на кампанията данъчните ще използват и дистанционната връзка на всеки касов апарат със сървърите на НАП, като софтуерът автоматично ще посочва обекти, чиито обороти се различават значително от средните за съответния регион.
Зимната кампания на НАП е продължение на аналогичния подход, използван през лятото по Черноморието. Тогава за 3 месеца оборотите в летните курорти надхвърлиха 5 млрд. лв., броят на касовите апарати се увеличи с близо 10%, а приходите от ДДС на звената на НАП във Варна и Бургас нараснаха с близо 40 млн. лв. за 3 месеца.