Повече от половината случаи при възникнали потребителски спорове през 2015 година са разрешени успешно извън съда.
Това съобщи Игнат Арсенов от Европейския потребителски център в България в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
„Над 30% от случаите остават неразрешени и ние насочваме клиентите към платформата на Европейската комисия, чрез която споровете при онлайн пазаруване се решават извънсъдебно. Всеки потребител може да открие тази информация на сайта на Европейския център, но и търговецът, според общите условия на онлайн търговията, трябва да предостави линка към нея", информира експертът.
"Нашата цел е доброволно разрешаване на възникнал спор. Ние не можем да налагаме нашето мнение или становище на търговците, както и на потребителите. Ние предоставяме съвети и преговаряме.“
Според Арсенов потребителите подават жалби най-често при проблеми с пътуването и онлайн пазаруването на територията на Европейския съюз.
По думите му всеки месец се правят информационни кампании, в които Европейският център на потребителите открива гише за един ден на различни терминали и автогари, на което предоставя информация какви са правата на потребителите.
„Когато хората знаят правата си, по-лесно получават обезщетение, например при забавени или отменени полети“, даде пример експертът.
Той посъветва клиентите да пазят всички документи, за да могат да претендират, когато са ощетени от дадена авиокомпания или автопревозвач.
Арсенов обяви, че Европейският потребителски център отчита ръст на подадените жалби до 1300 към днешна дата от създаването си през 2008 година, когато броят им е бил едва 60.
Какви да защитим правата си като потребителите и кои са най-често срещаните нарушения в областта на пътуванията и онлайн пазаруването? Вижте повече във видеото: