Туроператорът „Алфатур“, заедно със свързаните дружества "Алфамарина" и "Алфамарина БГ", обявиха, че са подали молба в съда за започване на процедура по несъстоятелност, уведомяват от Министерството на туризма и от компанията.
Към момента компаниите нямат туристи в чужбина, посочват от Министерството.
"Алфатур" има валидна застраховка за отговорност на туроператора на стойност 1,4 млн. лева, сключена с „Евроинс“. Всички клиенти, които са предплатили почивки, ще могат да си потърсят парите чрез застрахователя.
От туроператора поясняват в съобщението, че заради революциите в Тунис и Египет и последвалите бомбени атентати в Турция са загубили основни свои дестинации, които съставляват около 80% от бизнеса му.
Отделно компанията посочва, че с агресивното навлизане на пазара на нискотарифните авиокомпании има срив и в продажбите по европейските дестинации и по направление Обединените арабски емирства.
Компанията посочва, че е в обективна невъзможност да гарантира разплащанията на коледно-новогодишните пътувания, заради което има риск хора да не бъдат настанени в хотели и да останат по летищата. Пътуванията на всички хора, които в момента се намират зад граница, са изцяло платени.
Съгласно разпоредбите на Закона за туризма обезщетението по застраховката се определя и изплаща от застрахователя в срок до 15 дни, след като потребителят представи всички поискани от застрахователя документи, свързани с установяването на събитието и размера на вредите.
Туроператорът препоръчва на клиентите си в най-кратък срок да представят пред застрахователя сключените договори за пътувания и документите, удостоверяващи плащанията по тях.
Междувременно от „Евроинс” съобщиха на сайта си, че планират да сезират правоохранителните органи за извършено престъпление и умишлен фалит на „Алфатур”.
От застрахователя изразяват учудване, че представител на туристическата компания не е потърсил контакт с тях и не ги е уведомил за събитието.
„Евроинс“ потвърждава, че „Алфатур“ има сключена застраховка „Отговорност на туроператора“ и всички засегнати клиенти на туроператора ще получат полагащото им се обезщетение.
Застраховката гарантира всички депозити и предплатени суми на клиентите на туроператора, за които не са предоставени туристически услуги.
Необходимите документи, които клиентите на „Алфатур“ следва да попълнят и представят в офиса на „Евроинс“, са:
- Уведомление за щета по образец на „ЗД Евроинс“ АД - Заверени за вярност с оригинала копия на следните документи: договор с туроператора „Алфатур“ АД, както и разходни документи: фактури, касови бонове, квитанции, извлечения от банкови сметки и други. При необходимост застрахователят може да поиска и допълнителни документи.
Претенции за обезщетение, придружени с необходимите документи, могат да се подават във всеки офис на застрахователя или по електронен път на имейл: property.claims@euroins.bg.
По-късно от „Евроинс“ уведомиха, че са провели среща с ръководството на туристическата агенция. Застрахователната компания ще изплати полагащото се застрахователно обезщетение на всички потърпевши клиенти на „Алфатур“ АД, посочват от компанията.
Общият размер на всички депозити и предплатени суми на клиентите на туроператора, за които не са предоставени туристически услуги, е 716 853 лв. Сумата е разпределена сред 281 договора с 571 потребители.
Застрахователната компания е стартирала преговори с други туристически агенции, които да поемат и изпълнят вече сключените договори на „Алфа тур”.
Така ще бъдат осъществени планираните от клиентите на „Алфа тур” екскурзии и почивки за новогодишните празници без те да доплащат допълнително.
* Актуализирана с позицията на Алфатур