Black Friday – традицията за големите намаления в последния петък на ноември в САЩ се пренася все по-успешно на международните пазари.
Треската за пазаруване и най-високата активност в интернет търговията в годината предстои този уикенд. Българските търговци на дребно все по-упорито се борят да повишат продажбите си и да спечелят клиенти преди началото на коледния сезон. Според тях "сделките" стават по-добри, когато всички - от електронните, през мебелните, до модните марки, предлагат екстремни намаления на цените си.
Според статистика на технологичната компания RTB House от ноември 2015 г., онлайн продажбите в България се покачват със 128% по време на Black Friday – 58% по-висок ръст от обичайните 70% в останалите анализирани пазари.
Събраните данни от инструментите за ретаргетиране сочат, че и крайният трафик на уебмагазините в страната скача с 40% при средни стойности около 30% по време на Black Friday-уикенда.
Анализите, направени от международните експерти от RTB House на над 40 пазара сочат, че Black Friday не е просто един ден на разпродажби, а генериран импулс, от който могат да зависят и много по-дългосрочни резултати в търговията.