Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) санкционира „Сторе“ ЕООД с 38 350 лв. (1 % от нетните приходи от продажби на дружеството за предходната финансова 2015 г.) за заблуждаваща реклама.
Производството пред КЗК е образувано по искане на „Озон Ентъртейнмънт” ООД, като в хода на проучването е установено, че в периода от 10 юни 2016 г. до 9 септември 2016 г. на Facebook страницата на „Сторе“ се съдържа следната рекламна публикация: „Пощенска кутия за мръсни приказки“ може да бъде закупен само в store.bg“.
КЗК определя това твърдение като невярно, тъй като издаденият през лятото на 2016 г. сборник с разкази от български автори се предлага и от други търговци и на никого не са предоставяни ексклузивни права за разпространението й.
Комисията приема рекламното послание за заблуждаващо, тъй като то може да подведе лицата, до които достига, и да повлияе на икономическото им поведение във вреда на останалите конкуренти.
В становището си до КЗК глобената компания привежда аргументи в своя защита, например, че публикацията във Facebook е създадена от служител, извън служебните X задължения и без да е съгласувана с други служители на дружеството. Компанията смята, че текстът е недоразумение в резултат от разговор в извънработна среща на служители.
„Страницата на „Сторе“ ЕООД във Facebook не се поддържа и използва, съществува единствено с цел да се запази адресът“, пише в становището.
Компанията настоява, че не е нарушила ЗЗК.
Решението подлежи на обжалване пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.