fallback

КЗК санкционира Сторе ЕООД за заблуждаваща реклама

Компанията обявила във Facebook, че притежава изключителните права за разпространение на книга

15:01 | 17.11.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) санкционира „Сторе“ ЕООД с 38 350 лв. (1 % от нетните приходи от продажби на дружеството за предходната финансова 2015 г.) за заблуждаваща реклама.

Производството пред КЗК е образувано по искане на „Озон Ентъртейнмънт” ООД, като в хода на проучването е установено, че в периода от 10 юни 2016 г. до 9 септември 2016 г. на Facebook страницата на „Сторе“ се съдържа следната рекламна публикация: „Пощенска кутия за мръсни приказки“ може да бъде закупен само в store.bg“.

КЗК определя това твърдение като невярно, тъй като издаденият през лятото на 2016 г. сборник с разкази от български автори се предлага и от други търговци и на никого не са предоставяни ексклузивни права за разпространението й.

Комисията приема рекламното послание за заблуждаващо, тъй като то може да подведе лицата, до които достига, и да повлияе на икономическото им поведение във вреда на останалите конкуренти.

В становището си до КЗК глобената компания привежда аргументи в своя защита, например, че публикацията  във Facebook е създадена от служител, извън служебните X задължения и без да е съгласувана с други служители на дружеството. Компанията смята, че текстът е недоразумение в резултат от разговор в извънработна среща на служители.

„Страницата на „Сторе“ ЕООД във Facebook не се поддържа и използва, съществува единствено с цел да се запази адресът“, пише в становището.

Компанията настоява, че не е нарушила ЗЗК.

Решението подлежи на обжалване пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:35 | 10.09.22 г.
fallback