С 30% са увеличени средствата за туристическа реклама за 2017 г. и общо възлизат на 11 млн. лева. Това съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова пред БНР. По думите й националната реклама работи фокусирано и целево както върху водещите туристически пазари в топ 20, така и върху перспективни пазари.
Туристическият бранш у нас заслужава да има повече пари за реклама, което да ни помогне да се превърнем в устойчива туристическа дестинация, каза Ангелкова.
Ако искаме и догодина да сме сред първите и да се поздравим с резултатите, които отчетохме това лято, сега е моментът да го направим. В момента големите туроператори водят разговори и подписват договори с хотелиерите в България.
По данни на Евростат за първото полугодие на 2016 г. България отчита ръст на нощувките с над 18% спрямо миналата година, което отрежда на страната ни водеща позиция сред страните-членки на ЕС. Това по думите на Ангелкова е факт само с 4 млн. евро, инвестирани в реклама на България като туристическа дестинация.
Ако не го направим сега, ще разчитаме на записвания в последната минута или на пренасочвания. Важно е не да чакаме, а да работим, посочи министърът.
Що се отнася до Международното туристическо изложение World Travel Market (WTM) в Лондон, което се проведе в периода 7-9 ноември, Ангелкова каза, че се запазват темповете на договаряне с големите туроператори.
“Можем да очакваме ръст от 30% на туристите, които идват през големите туроператори и за Лято 2017”, прогнозира Николина Ангелкова.
В навечерието на зимния сезон се наблюдава ръст на ранните записвания, но по-детайлно картината може да се коментира през декември и януари, каза Ангелкова във връзка с предстоящия ски сезон. Тя потвърди предварителните прогнози за 4,5 – 5% ръст за целия зимен сезон. Засега се регистрира ръст от пазари като Русия, Великобритания, Ирландия, Румъния, Гърция, Сърбия, Македония и Израел.