Създателите на нова онлайн платформа са решили да осигурят директен достъп на българските фермери до магазини, ресторанти и хотели. Собствениците на nacionalnaborsa.com са си поставили за цел платформата да стане масова и да поддържат годишно по 10 хил. активни обяви.
Искаме да свържем търговците с производителите, за да имат достъп не само до дистрибуторите, но и до търговските вериги, така че всеки малък производител да е национално представен, коментират пред Investor.bg двама от собствениците на компанията - Кирил Христов и Любомир Алексиев, които са финансирали начинанието със собствени средства.
Те поясняват, че за публикуването на обяви фермерите ще дължат минимална такса, която за тяхно улеснение ще може да се плаща и чрез платен SMS.
Кирил Христов допълва, че таксата би трябвало да ограничи опитите на некоректни потребители да пускат фалшиви обяви.
След като бъдат сключени конкретни сделки, потребителите ще могат да оценяват доставчиците и така най-добрите ще трупат рейтинг.
Този рейтинг обаче незабавно ще бъде свалян, ако собствениците на платформата получат сигнал за злоупотреби – например ако някой представя вносна продукция като българска. Засега обаче те няма как да проследяват дали производителите действително предлагат собствени продукти, а не купени от борсата. „Коректността е въпрос на бизнес култура“, коментира Кирил Христов.
„За нас е важно производителите, които изпитват трудности да реализират стоката си, да имат виртуално представяне в национален мащаб“, допълва той.
Любомир Алексиев пояснява, че порталът всъщност е онлайн борса за обяви на едро – за храни, свежи продукти и нехрани, нещо като „хипермаркет за стоки на едро“. След време според него е възможно е възможно чрез платформата да се предлагат дори и земеделски машини.
Платформата е замислена така, че и най-малкият производител да може да качи обява, коментира Любомир Алексиев.
Мотото на онлайн борсата е „Мисли на едро!“, а създателите й декларират, че ще си сътрудничат с основните вериги и със земеделските стопани, с производителите на хранителни продукти и стоки за бита, както и с всички контрагенти на пазара.