Министерството на туризма ще разполага с около 3 млн. лева повече за реклама през 2017 г., съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова на среща с туристически бранш в Добрич. По думите й през тази година ведомството е похарчило 4 млн. евро за реклама на България.
Борим се да разширим финансирането за реклама, каза Ангелкова, цитирана от БТА. Тя допълни, че при много по-големи рекламни бюджети на утвърдени туристически държави България се е наредила на първо място в Европа по ръст на реализираните нощувки от туристи през първото шестмесечие.
Ангелкова заяви, че трябва да се положат усилия и следващите години да бъдат успешни за бранша като 2016 г. За тази година очакванията са общият брой на туристите да достигне 12 млн. души.
През последните две години България се e представила на 100 международни туристически изложения, става ясно от отчета за дейността на туристическото министерство за последните две години.
Ангелкова отчита, че като министър на туризма е успяла да промени начина, по който България се рекламира като туристическа дестинация.
За първи път маркетинговата стратегия на страната е планирана и обсъждана с бранша половин година преди да бъде изпълнявана. През зимата вече се рекламира летният ни туристически продукт, а през лятото – зимният, така както е във всички развити страни, каза министърът. Наложена е и нова, уеднаквена визия на всички рекламни щандове, с които България се представя на специализираните форуми.
През 2015 г. рекламата на България е таргетирана и прецизирана, като е заложено основните дейности да бъдат директните форми на реклама – партньорство с туроператори, онлайн маркетинг и участие на форуми и борси, припомни Ангелкова.
В отчета на министъра се посочва още, че по Eurosport, Euronews, Discovery Channel и National Geographic е реализирана мащабна рекламна кампания, а по CNN България е била представена като атрактивна туристическа дестинация. Отчита се и че страната се позиционира като дестинация за по-висок клас туристи. Една от най-големите хотелски вериги в света Hyatt влиза в България с висококатегориен хотел, като е налице и интерес и от други големи брандове като Four Seasons, Jumeira и други.
Освен увеличения брой чуждестранни и български туристи се отчитат и усилията за привличане на повече инвестиции в сектора. Министерството на туризма е разработило инвестиционна карта в областта на туризма. Целта е всички важни проекти в отрасъла да бъдат обединени, за да бъдат представяни на потенциални инвеститори.
В документа се посочва, че за последните две години са предприети и мерки за насърчаване на публично-частното партньорство в сектора на туризма. На тази основа е разработен рекламен клип, в който някои от най-големите холивудски звезди споделят личните си впечатления от България.
одписани Пса и споразумения с международни компании, на основата на които в Япония и Саудитска Арабия действат информационни центрове на страната, за което държавата не плаща нищо.
В отчета се припомня още, че страната ни е избрана за вицепрезидент на 21-вата Генерална асамблея на Световната организация по туризма. Съвместно с организацията се подготвя провеждането на Международен конгрес на световните цивилизации и модерния туризъм в София, за който са поканени министри на туризма от цял свят и водещи учени.
Министерството продължава да работи и за развитие на трансграничното сътрудничество и създаване на общи туристически продукти. Създадена е двустранна работна група между България и Румъния. Подготвят се общи проекти с Хърватия, Сърбия, Турция, Гърция, пише още в отчета.
Министерството допълва, че към днешна дата всички подзаконови нормативни документи от Закона за туризма са приети или в процес на съгласуване. Сред тях са наредбата за категоризация на местата за настаняване и заведенията за хранене, наредбата за СПА центровете, наредбата за безопасността на ски пистите и други.
Ангелкова отчита и мярката за справяне със сивата икономика в сектора чрез въвеждане на електронната система за по-ефективен контрол. Единната информационна система беше въведена с промени в Закона за туризма. Тя ще позволи в реално време да се обменят данни по защитени канали между Министерството на туризма, НАП, МВР, общините и хотелските рецепции.