Турският холдинг Limak Holding, руската банка ВТБ Капитал и швейцарската Flughafen Zuerich заедно ще подадат оферта за 35-годишната концесия за опериране на летище София, съобщава Ройтерс, позовавайки се на свой източник.
През септември България удължи крайния срок за офертите за търга с един месец, тоест до 18 ноември, заради засилен интерес към процеса, припомня агенцията.
Българското правителство очаква търгът за оператор на летището в София да вкара в хазната приходи от около 1,2 млрд. лева (689 млн. долара), отбелязва изданието. С част от тези приходи държавата възнамерява да подпомогне хронично изпадналата в криза БДЖ.
Според транспортния министър Ивайло Московски е възможно до края на годината концесията да е факт.
В инвестиционната програма на бъдещия оператор е заложено реновиране на Терминал 1, припомни министърът преди месец. По думите му е технически възможно летището да бъде разширено с втора писта, ако се наложи. В сегашния му вид с една писта аеропортът може да обслужва до 10 млн. пътници, а годишно преминават до 4 млн., така че към момента не се налага строителството на втора писта.
Преминалите пътници през столичното летище през септември са с 26% повече спрямо миналата година, а пътуващите по редовни международни линии са се увеличили с 30%, показват междувременно последните статистически данни.
преди 8 години Още един с рефлекси на "кучето на Павлов", но със самочувствие да пише в ,сериозни сайтове" ... пхахаха...***, да беше дочел поне първото изречение до края, а не само до "руската", където ти е реагирала втората от общо три мозъчни клетки... хихи... Сигурно Zuerich Flughafen не знае как се управлява летище, а Limak не знае как се строи летище... хихи... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Хубаво е да има повече желаещи, но където е намесена руската банка, не мисля, че ще произтече нещо хубаво. По-добре летището да бъде дадено на концесия на дружество, което знае как се управлява летище, прави го успешно и към днешна дата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар