Турският холдинг Limak Holding, руската банка ВТБ Капитал и швейцарската Flughafen Zuerich заедно ще подадат оферта за 35-годишната концесия за опериране на летище София, съобщава Ройтерс, позовавайки се на свой източник.
През септември България удължи крайния срок за офертите за търга с един месец, тоест до 18 ноември, заради засилен интерес към процеса, припомня агенцията.
Българското правителство очаква търгът за оператор на летището в София да вкара в хазната приходи от около 1,2 млрд. лева (689 млн. долара), отбелязва изданието. С част от тези приходи държавата възнамерява да подпомогне хронично изпадналата в криза БДЖ.
Според транспортния министър Ивайло Московски е възможно до края на годината концесията да е факт.
В инвестиционната програма на бъдещия оператор е заложено реновиране на Терминал 1, припомни министърът преди месец. По думите му е технически възможно летището да бъде разширено с втора писта, ако се наложи. В сегашния му вид с една писта аеропортът може да обслужва до 10 млн. пътници, а годишно преминават до 4 млн., така че към момента не се налага строителството на втора писта.
Преминалите пътници през столичното летище през септември са с 26% повече спрямо миналата година, а пътуващите по редовни международни линии са се увеличили с 30%, показват междувременно последните статистически данни.
преди 8 години Айде, още един мераклия... хихи... Не, искам ти да дойдеш. Даже ще ти кажа къде да ме намериш, но при едно условие - после да разкажеш тука с истинското си име какво е станало! ОК? Щото вече двама ме търсиха, ама нещо не им се пише повече за това... Highway star... Др ишльо... хихи... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Докъде я докарахме, загубихме превозвача, а сега и летището (първото впечатление). Според кой ще е концесионера ще знаем дългосрочно накъде ще се движи България като международен имидж.ПП: Всяка уважаваща себе си медия би скрила коментар 15 и блокирала автора му. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Ми прав е, ама кхао не може да задържи мисълта си фокусирана цели две изречения..Аз в същност не съм прав-той не е виновен. Той толкова си може. Това му е максимумът на генетичните граници. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години С две думи, ти си като оня *** Методиев. Няма значение за какво е разговора, важното е да се плюе. Тъ...п си като слонски г...ъз, батенце. Допълнително - argumentum ad hominem показва, че нивото ти на разговор е ...все едно сме в кварталната бакалия и нищим световна ситуация:"Тия руснаците ни изядоха страната, мама им комунистическа!!!"А бе...ти кво работиш? Сериозно те питам...в смисъл-нали не е нещо отговорно? И дано не е с машини, че като ти гледам интелектуалният потенциал може да не доживееш пенсия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Ти виж го къде и какво е писал, тоя везната. Четири поста са, тоя е най-дългият. Как да е. Плюсовете са организирани. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години аз лично не коментирам статията ... а ***.ота и дърт комунист мави г.ъз, та незнам как реши че даже и едно изречение сме чели :):):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Ами прав е Мавито, то даже не е смешно трагично е! То бива бива, ама 2 изречения на кръст да се прочетат и да не им се схване смисъла...... трагедия отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години а реално ***.ота си ти, хахахаха отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Нема ли още некой евроатлантик да се изфляка как от трите в консорциума, който се кани да подаде оферта, най-добре да спечели цюрихското летище за сметка на руската банка и турския холдинг, а де билите да му цвъкат плюсчета... хахахаха.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Ох, дано спечелят Flughafen Zuerich... Писнало ми е от инвеститори ***! ВТБ и турски инвеститори..., аре стига по оста Москва-Анкара. Който е бил в Цюрих знае за какво летище става въпрос и как се управлява... ;-) отговор Сигнализирай за неуместен коментар