Доста български компании са били финансирани от стартъп платформи, заяви пред Bloomberg TV Bulgaria Генадий Воробьов от Българската асоциация за дигитален маркетинг (БАДМ).
Воробьов коментира възможностите на т. нар. краудфъндинг, който по думите му е интелигентен и съвременен начин да бъдат намерени средства за финасиране на нов бизнес.
Тази дейност се базира на платформи като социални проекти, конкретни сайтове, където можеш да кандидатстваш, да опишеш своя бизнес модел и да се надяваш на интерес от инвеститорите към твоя проект.
Няма значение от коя държава си, важното е да имаш готина идея, каза Воробьов.
Той посочи обаче, че във финансирането на такива начинания има голяма доза риск, тъй като 80% от стартъпите се провалят.
Най-удачният вариант е да бъде представен работещ бизнес модел. Така човек може да покаже с отчети, че продуктът вече е позициониран добре на някакъв конкурентен пазар и съответният бизнес има клиенти.
Понякога се реализират сделки за милиони, заяви Воробьов.
Вижте още във видеото: