Влакове за 200 млн. лева ще бъдат закупени, ако останат средства от концесията на Летище София. Това съобщи министърът на транспорта Ивайло Московски в Министерския съвет, съобщава БНР.
„Политическото решение е след концесията, при наличен ресурс, да се отделят 200 млн. лева за нови влакове“, коментира Московски.
С пари от концесията на Летище София трябва да бъдат погасени дълговете на държавните железници. Това беше заложено в Закона за бюджета.
Все още обаче се чака одобрението на Европейската комисия (ЕК), защото трансферът попада в регулациите на държавната помощ. Наскоро Московски коментира, че има неофициално съгласие на институцията, а формалното ще бъде получено през септември.
В началото на юни Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията обяви процедурата за концесия. Предвижда се летището да бъде отдадено за 35 години срещу 550 млн. лева минимално еднократно концесионно плащане без ДДС. Сумата набъбва до 660 млн. лева с ДДС. Заложени са и изисквания за инвестиции.
Общият размер на дълговете на БДЖ се изчисляват на над 400 млн. лева.
Холдингът през 2014 г. подготви оздравителен план, който предвиждаше три сценария за развитие – песимистичен, реален и оптимистичен. Финансовото министерство обаче не отпусна средства за реализацията му.