fallback

И през този летен сезон КЗП хваща търговци с нелоялни практики

Инспектори открили фалшиви промоции в хранителни магазини и менюта на ресторанти с цени в евро

09:02 | 10.08.16 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

И през този летен сезон Комисията за защита на потребителите (КЗП) хваща търговци с нелоялни практики. Пример за това са фалшиви промоции в магазините за хранители стоки или ресторанти по морето, които обявяват цените в менюто на заведението в евро. Това каза пред Bloomberg TV Bulgaria председателят на Комисията Димитър Маргаритов.

„Ако днес има неблагоприятни условия в съседни държави, то утре може да не е така. От нас зависи това, което сме постигнали днес, да го запазим и утре“, предупреди той. 

Според Маргаритов потребителите научават все повече своите права и понякога се обръщат към Комисията, без да са ощетени - само за консултация.

Запитан за съмнителни практики при резервациите, Димитър Маргаритов коментира, че има оплаквания от туристи, но това не е нова тенденция.

Основният проблем е с резервациите за Турция и други „горещи“ дестинации. Дестинацията може да бъде сменена, а парите - върнати. Случаите се решават обикновено в полза на потребителите, коментира той.

По повод информацията за спад в онлайн търговията за полугодието той заяви, че това вероятно е нормално след рязкото увеличаване на броя на потребителите в предходни периоди.   

Все пак Маргаритов предупреди и за някои нелоялни практики на търговците по морето, които все още е възможно да се срещнат. Сред тях е например написването на цените в менютата на ресторантите в евро, вместо в лева, за да може "клиентите да останат с впечатлението, че са попаднали на добра оферта". 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:10 | 14.09.22 г.
fallback