fallback

Пазарът на бира излезе от рецесията

Консумацията на пиво в България се повишава, заяви Ивана Радомирова от Съюза на пивоварите

11:58 | 09.08.16 г.

В България, а и в целия Европейски съюз, беше отчетено известно оживление на пазара на бира миналата година в сравнение с предходната. Вече може да се говори за излизане от рецесията. Това заяви пред Bloomberg TV Bulgariа Ивана Радомирова, председател на Съюза на пивоварите.

Тя посочи, че в България продължава инвестиционният процес. Произведената миналата година бира е 5 млн. хектолитра, с 2% повече от 2014 г. Изпили сме 5,3 млн. хектолитра.

„Тази година тенденцията на леко увеличение продължава, надяваме се да приключим с лек ръст на продажбите“, заяви експертът. 

Тя посочи още, че българинът през последните пет години консумира средно 72 литра пиво, а за миналата година се падат средно по 73,5 литра на глава от населението. В ЕС по този показател сме на 13-то – 14-то място.

„Ние не апелираме да се пият големи количества, а хората да изпитват наслада и да имат голям избор“, уточни Ивана Радомирова.

Пивоварната индустрия в България е една от малкото с много добро ниво на развитие в последните години, благодарение и на успешната приватизация. Над 1,3 млрд. лв. са инвестициите на индустрията през последните две десетилетия, заяви експертът.

Тя посочи, че 84 – 87% от българския пазар се държи от чуждестранни компании, към 11% е делът на четирите български производители, а 3% е вносната бира (ЕС и трети пазари).

Износът на базираните в България компании не е висок. Основно те са ориентирани към Румъния, Сърбия и Македония.

Вижте още във видеото:

Можете да гледате още в сайта на Bloomberg TV Bulgaria.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:00 | 13.09.22 г.
fallback