Вносът на стари автомобили надвишава десет пъти закупените нови. Ако годишно се регистрират 30 хил. нови коли, старите са 300 хил. Това каза главният редактор на Auto Press Иля Селиктар пред Bloomberg TV Bulgaria.
Той отбеляза, че има големи разлики между автомобилния пазар в България и този в съседните страни, не на последно място защото у нас няма ограничения за вноса на стари автомобили.
Селиктар припомни, че България е страната с най-ниски доходи на глава от населението в ЕС и това определя структурата на пазара.
В България са регистрирани 3,2 млн. автомобила, проблем обаче са годините на колите, смята той, като допълни, че скъпите автомобили се обезценяват много бързо, което прави по-възможно закупуването им втора ръка.
„На държавата ѝ е много по-лесно да обложи с данъци новите автомобили при вноса“, коментира той. Експертът отправи критики, че няма достатъчно стимули за хибридните или изцяло електрически автомобили.
Вижте още във видеото: