Опитът за преврат в Турция разтърси всички сектори на обществения живот там, включително и транспорта, но този сектор към момента не отчита щети. Но първите дни след събитията поради засиления контрол по границите силно се е забавила обработката на товарните превози. Това каза пред Bloomberg TV Bulgaria Георги Минчев от Българската асоциация за спедиция, транспорт и логистика.
Остават притесненията какво би могло да се случи с икономиката на страната, вътрешната политика и региона, който е неспокоен в последните години, допълни той.
Запитан дали транспортният бизнес ще пострада от въведеното извънредно положение в Турция той каза, че основно ефектът сега е повече върху държавното управление и не се наблюдават щети за търговията, финансите, или транспортните предприятия.
Според него в Турция има сериозен потенциал за гражданска война и вероятно това е една от причините за опита за преврат и за ответните мерки на правителството.
"Доколкото Ердоган изглежда е безспорен победител и взима последователни и системни мерки за овладяване на ситуацията, освен че ще пострада демократичният климат, от гледна точка на бизнеса най-вероятно в краткосрочен и средносрочен план ще се стабилизират нещата", прогнозира Минчев.
Като икономика ние зависими от транзитните транспортни коридори през Турция, още повече предвид перспективата за развитие на трансконтиненталните коридори, които трябва да поемат увеличаващия трафик, допълни той. Турция е крайно заинтересована тези потоци да се движат безпрепятствено, смята Минчев.
Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи заяви обаче, че в сектора са притеснени и се очакват затруднения при превозите заради въведеното извънредно положение.
Вижте още във видеото: