Агенцията „Пътна инфраструктура“ (АПИ) очаквано рестартира процедурата за проектиране и строителство на тунела „Железница“ от лот 3 на магистрала „Струма“, съобщават от Агенцията.
За подновяването на поръчката в края на миналата седмица съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова в рамките на парламентарния контрол.
Обществената поръчка се поема от пътната агенция, след като правителството реши да закрие Националната компания „Стратегически инфраструктурни проекти“ и да влее дейностите ѝ в агенцията малко след спирането на злополучната първа поръчка за доизграждането на магистрала „Хемус“.
Срокът за подаване на документи за участие в търга за тунела се удължава до 15 август, посочват от Агенция „Пътна инфраструктура“.
Търгът за тунела „Железница“ беше обявен в края на миналата година от закритата национална компания. Той беше спрян като част от серията „замразени“ обществени поръчки за допълнителни проверки по искане на премиера. Отделно се обжалваха пред Комисията за защита на конкуренцията и Върховния административен съд текстове от документацията.
Предметът на поръчката е за изграждане на 4,46-километров участък от магистрала „Струма“ между км 366+000 и км 370+460, който включва тунел „Железница“, уточняват от пътната агенция. Съоръжението ще е с дължина 2 километра, т.е. ще бъде най-дългото в страната.
Тунел „Железница“ е част от отсечката Благоевград – Крупник на магистралата. Поръчката включва и 2 мостови съоръжения с обща дължина около 700 м. Едното от тях преминава над жп линията София – Кулата и над път I-1 Симитли – Благоевград.
Индикативната стойност на поръчката е 250 млн. лв. без ДДС. Срокът за изграждането им е 1 400 дни. Проектът се финансира със средства от оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г.