fallback

Електронно таксуване в столичния градски транспорт ще има най-късно до края на 2017 г.

До края на 2016 г. ще бъде приключена и интелигентната система за управление на трафика

12:12 | 07.07.16 г.

Системата за електронно таксуване в столичния градски транспорт трябва да започне да функционира най-късно до края на 2017 година. Това каза пред БНТ столичният кмет Йорданка Фандъкова. Тя уточни, че в момента се работи по подготовката на процедурата за електронна система за таксуване, до края на юли Общинският съвет трябва да разгледа документите и наесен да бъде избран изпълнител.

Очаква се около година системата да се въвежда в експлоатация, така че най-късно до края на 2017 година Фандъкова се надява да има работеща система за електронно таксуване.

Това е решението за справедливо таксуване и хората да плащат за това, което реално ползват, допълни кметът. Заложени са всички възможности за таксуване – за разстояние, за време, което допълнително ще се реши, каза кметът и уточни, че във всички случаи таксуването ще е по-справедливо за пътуващите.

До края на 2016 година ще бъде приключена и интелигентната система за управление на трафика, каза още градоначалникът. Тази система ще осигури предимство за средствата на градския транспорт. Проектът не предполага просто зелени вълни за автомобилите, а предимство за спазване на графика за автобусите, трамваите и тролейбусите, което също ще повиши качеството на пътуване, отбеляза Фандъкова.

Имаме осигуреното финансиране и през 2019 г. ще имаме поне 12 км ново метро и 12 метростанции, посочи още кметът. Днес трябва да бъде обявена процедурата за избор на изпълнител за нови четири метростанции в посока "Овча купел" до "Горна баня", чието строителство да завърши през 2019 година. Освен тези седем, които в момента се строят, ще имаме още пет, чието строителство предстои да започне.

Кметът посочи, че до края на юли очаква да пристигнат пет нови трамваи с климатици и първите 70 от новите 110 автобуса за градски транспорт. В момента само 30% от автобусите са с климатици. Фандъкова каза, че преди няколко дни е пристигнал първият от новите трамваи, а до края на юли се очакват пет нови трамвая с климатици.

Инвестира се и в рехабилитацията на трамвайните линии. Вече започна ремонтът на бул. "Витоша" от НДК до Южния парк, където освен подмяна на настилки, тротоари и осветление, ще има и подмяна на трамвайните релси. На 16 юли ще започне и реконструкция на ул. "Козлодуй", където се подменят и трамвайни релси. А по новия програмен период по ОП "Региони в растеж" включва и цялостната подмяна на две трамвайни линии - по бул. "Цар Борис III" и ул. "Каменоделска".

Окончателният анализ за първия месец на приходите от градския транспорт в София предстои да бъде представен от Центъра за градска мобилност, но по информация на Фандъкова пътниците са се ориентирали много бързо към картите за пътуване, с които пътуването е чувствително по-евтино.

По отношение на приходите от поскъпване на билета в София, стана ясно, че от 1 юни досега са продадени около 30 хиляди нови карти за пътуване, което е колкото за пет месеца преди това.

„Чувствително се увеличи купуването на годишните карти, цената на които беше свалена от 500 лв. на 365 лв. Така излиза едно левче на ден за цялата градска мрежа. За този период са продадени близо 5 хиляди годишни карти. Повиши се броят на закупените еднодневни карти, на цена от 4 лв. за ден за цялата градска мрежа и на тридневните, които са 10 лв. за три дни. Купуват се и картите за преференциално пътуване за ученици, пенсионери, студенти, цената на които е под 50 стотинки, за някои под 20", каза още Фандъкова.

Според кмета на София броят на закупените билети е намалял, но целта е била хората да пътуват по-евтино с картите и в същото време да се инвестира в градския транспорт. Тя уточни, че броят на гратисчиите не се е увеличил, засилени са проверките по така наречените рискови линии. Вече има и наказани контрольори за грубо поведение.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:26 | 13.09.22 г.
fallback