След като по-рано през деня главният търговски директор на най-голямата в Европа нискотарифна авиокомпания Ryanair Дейвид О'Брайън коментира националния превозвач България Ер в контекста на практики и конкретни данни, българският превозвач изпрати становище, с което се дистанцира от тях.
По-рано във вторник стана ясно, че ирландският превозвач възнамерява да сезира Европейската комисия за неправомерна държавна помощ, която според тях България предоставя на националната авиокомпания. Според базираната в Ирландия нискотарифна авиокомпания българският превозвач дължи на летище "София" такси за близо 3 години назад на стойност около 30 млн. евро, а в същото време е раздал дивидент на акционерите си за 8 млн. евро.
„България Ер има нормални търговски взаимоотношения както с летище София, така и с летищата във Варна и Бургас, и с всички останали свои партньори, с които авиокомпанията има договорни отношения. Считаме, че внушенията по адрес на България Ер, както и всякакви спекулации и твърдения от подобно естество, може да се счетат за нелоялна конкурентна практика, която не подхожда на коректната бизнес среда, в която работят всички авиокомпании на българския пазар“, се казва в становището на българската авиокомпания.
„От създаването си националният превозвач е следвал най-добрите световни бизнес практики и етика в отношенията си на авиационният пазар. Българският превозвач винаги се е стремял да развива своята дейност в интерес на развитието на мрежата полети от/до летищата в България, както самостоятелно, така и партнирайки си с водещи световни авиокомпании. В контекста на стартирането на полетите на авиокомпания Ryanair възможностите за пътувания от/до летище София със сигурност ще се увеличат. Тези допълнителни възможности със сигурност обаче не би следвало да бъдат за сметка на нелоялна конкуренция с вече работещите на българския пазар авиокомпании, както и некоректни и неверни внушения по техен адрес“, пише още в съобщение до медиите.
България Ер се гордее с постигнатото през годините и пазарният ѝ дял е доказателство и най-реална оценка за резултатите, а едва ли екипът на Ryanair вярва, че пазарно присъствие може и следва да се постига, позовавайки се на слухове и с нападки и внушения , които биха могли да се квалифицират като нелоялна конкурентна практика, добавя в позицията си националната авиокомпания.
Тя коментира и внушенията на нискотарифния превозвач, свързани с предстоящата процедура за концесиониране на Летище София. „Същата предстои да бъде публично обявена и публикувана в официалните средства за масова информация, което ни кара да се въздържаме от всякакви коментари“, се казва в становището. Днес не станаха ясни детайлите по обявяването на концесията, но е ясно, че българските власти очакват сериозни приходи, значителна част от тях в аванс, за да се покрият дълговете на "Холдинг БДЖ".
Националният превозвач уточнява още, че се е обърнал към своите правни съветници и юридически консултанти предвид действията на нискотарифния превозвач и уронването на престижа на българската авиокомпания.