Нито един инвеститор не е проявил интерес към приватизацията на БДЖ "Товарни превози", която беше планирана от Министерството на транспорта. Това съобщи транспортният министър Ивайло Московски пред медиите след среща със синдикатите и ръководството на БДЖ.
В сряда след участие на министъра в парламентарната транспортна комисия някои медии съобщиха, че предстои поне 600 души от товарните превози да бъдат съкратени. Днес Московски заяви категорично, че такъв план за съкращения няма. Той обясни, че е цитирал пред депутатите цифри от стратегия за оздравяването на железниците, която чака одобрение за държавна помощ от Европейската комисия.
Има предварителни разчети за съкращения в "Товарни превози", но МТ не уволнява и назначава в дружеството. Тепърва ръководството на холдинга ще работи по план за оздравяване, като ще се цели това минимално да рефлектира върху работещите там, каза Московски.
Президентът на КНСБ Пламен Димитров заяви, че синдикатът винаги е бил против продажбата на товарните превози и против обвързването на бъдещето на железниците с концесията на Летище София. Той се обяви като цяло и срещу концесията на аеропорта.
За нас е необяснимо подценяването на жп сектора за сметка на пътната инфраструктура, каза той. КНСБ очаква на среща след седмица управляващите да кажат ще развива ли изобщо държавата железопътния транспорт.
Той смята, че оздравителната програма за жп сектора трябва да бъде финансирана от държавата.
Димитър Манолов от КТ "Подкрепа" определи днешната среща като "тревожна". За жп транспорта липсва всякаква стратегия, ние целенасочено го убиваме, заяви той. И обвини държавата, че дотира автомобилните транзитни превози на чужди компании.
Според него на политическо ниво трябва да бъде даден отговор ще има ли развитие на жп транспорта, или целта е той да бъде унищожен и "даден в ръцете на един - двама разбойници".
Пламен Димитров поиска допълнителни средства, които АПИ ще получи от поскъпналите винетки, да отидат към железниците. Железницата е обект от стратегическо значение, който държавата трябва да контролира, каза той.
Пламен Димитров поиска допълнителни средства, които АПИ ще получи от винетки, да отидат към железниците.
Изпълнителният директор на Холдинг БДЖ Владимир Владимиров смята, че трябва да бъде взето окончателно решение дали товарните превози ще бъдат приватизирани, или не, за да бъде стабилизирано дружеството. Ако няма да има раздържавяване, товарните и пътническите превози могат да оптимизират дейността си като изведат ремонтите в отделно предприятие, което може да стане в рамките на година.
Владимиров допълни, че за преструктурирането на " БДЖ Товарните превози" не е необходимо външно финансиране, за да бъде дружеството реформирано.
Дружеството трябва да си намали загубата, за да излезе на нула или положителен финансов резултат. Шефът на холдинга допълни, че загубите са постоянни от 2007 г., откогато компанията е самостоятелна.
Пламен Димитров се обяви категорично против концесията на Летище София, с която е планирано да бъдат оздравени железниците, ако бъде намерен инвеститор с интерес към аеропорта.
Представителите на профсъюзите бяха категорични, че днес не са обсъждани съкращения.
Московски уточни, че тол таксите ще балансират транспортната система. Сега са подценени приходите от транзитния трафик, който е над 50% от трафика в държавата. Неразумно е транзитните камиони да плащат 10 евро да преминават през държавата, а 60 - 70 евро през други държави. Така останалите ни видове транспорт са неатрактивни, заяви министърът.
Междувременно от БДЖ съобщиха, че общата задлъжнялост на компанията за товарни превози през първите три месеца на 2016 г. е 95,4 млн. лв., като в сравнение с първите три месеца на 2015 г. е намалена с близо 16 млн. лв., когато е била 111 млн. лв.
Очакваната задлъжнялост на „Холдинг БДЖ” ЕАД Група към 30 април 2016 г. е 458 млн. лв., от които 245 млн. лв. са задължения към финансови институции. За сравнение, общата задлъжнялост на дружеството през 2009 г. е над 849 млн. лв., от които 641 млн. лв. към финансови институции.
Дълговете на "Холдинг БДЖ" за периода 2002 - 2016 г. Източник: БДЖ
*Новината е допълнена в 18.01 ч.
преди 8 години "родителите ни супер безотговорни и чакащи на Тато"А демократизма на кого ни научи да "чакаме"..?Да ти подскажа ли? Хаххаюнкер мюнкер, меркел, драги облаги и да не забравим баба йелън... все модерни комунисти :-DХхахах отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Аз искам!За 1 долар ако може :-D хаха отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години един път да си прав, наистина последните 25 години постигнаха доста повече, а другото няма смисъл да ти го изброявам, няма да ме разбереш ти ... живей си там с господарите си и бъди щастлив, тази тема с качествата ти е далечна.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години А що се отнася до товарни превози.. кой ще го купи? Какво ще вози? Те живееха основно от Кремиковци. Возеха въглища, скрап,руда за комбината и готова продукция за износ. Сега какво ще возят? Стоки от пристанищата в Бургас и Варна? Или от Лом? ИТ сектора не се нуждае от товарни превози отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Каква е тази манипулативна снимка? Разберете веднъж за винаги, трасето, релсите са собственост на НКЖИ не на БДЖ Товарни или пътнически превози и в НКЖИ са основите безобразия отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години не като да не си прав ... така и в мините, и по заводи за боеприпаси и тнткомунизма направи хората от поколението на родителите ни супер безотговорни и чакащи на Тато отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Не Московски а остатъците от комунизма с неговите социални безумия и наглите кражби унищожиха "Товарни превози". Последния хванат организатор на престъпна група за източване и крадене на дизел беше именно член на "Подкрепа", който със закон е защитен от уволнение. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Вече 6 години Московски се опитва да унищожи "Товарни превози" и още не успява, представете си ако се опитваше да ги направи работеща фирма. Въпреки ограмните простотии в транспорта, БДЖ още държи някакъв не лош дял и май това е реалната цел, да се занули в полза на други.П.п. след като няма кандидати, ги вадете от приватизиционния спесък, за да могат да работят нормално, пък тогава да се коментира, сега те нямат право на никакви стъпки и така вече бая години. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Пламен Димитров e супер вреден за държавата ... няма да коментирам абсурдните му предложения и искания отговор Сигнализирай за неуместен коментар