Потребителското доверие се увеличава с 1,8 пункта през февруари спрямо януари, показват данните на Националния статистически институт (НСИ).
При населението в градовете увеличението е 1,6 пункта, а при населението в селата - 2 пункта.
Според оценките на потребителите има известна положителна промяна във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца. Потребителите от градовете очакват това подобрение да продължи и през следващите 12 месеца. Населението в селата обаче е по-негативно настроено.
Мненията на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията им за следващите дванадесет месеца, са леко влошени спрямо предходното наблюдение, посочват от НСИ.
Оценките за изменението на потребителските цени през последните дванадесет месеца са по-неблагоприятни в сравнение с мненията, изразени три месеца по-рано. Същевременно обаче очакванията за инфлацията са по-слабо изразени.
По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца очакванията се изместват към запазване или незначително намаление.
Отчита се и подобрение в намеренията на потребителите да правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба – кола, жилище и подобрения в дома, сочат още данните на националната статистика.