В България най-имитирани са успешните таксиметрови компании, а големите световни корпорации не правят нищо по въпроса с ментетата в страната, защото губят малко от това.
Това каза в предаването „Бизнес старт“ по Bloomberg TV Bulgaria Богомил Николов от Асоциация Активни потребители. Търговията с ментета и фалшифицирани стоки и услуги достига обем от 460 млрд. долара годишно, или 2-3% от цялата търговия в световен мащаб по доклад на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР).
Голяма част от българите купуват фалшиви стоки с ясното съзнание, че те са ментета, за да спестят пари, поясни Николов. Според него единственият начин да се сложи край на търговията с фалшиви продукти, е собственото самосъзнание и осъзнаването на риска.
"Най-рискови са фалшификатите в сферите на авточастите, лекарствата и детските играчки", каза още Николов.
Вижте целия разговор в материала на Bloomberg TV Bulgaria!