fallback

Социолози: Само в тоталитарни държави не се публикуват проучвания преди избори

Българската асоциация на професионалистите в маркетинговите изследвания възразява срещу промени в Изборния кодекс

17:12 | 20.04.16 г. 2

Въвеждането на забрана за публикуване на резултати от свързани с избори проучвания в периода на предизборна кампания нарушава правото на информираност, свободата на словото и изразяването. Това се посочва в декларация на Българската асоциация на професионалистите в маркетинговите изследвания и проучванията на общественото мнение, предава БТА.

Декларацията е във връзка с гласувани от правната комисия промени в Изборния кодекс, които забраняват публикуването на резултати от социологически проучвания в периода на предизборна кампания.

Подобна практика съществува единствено в тоталитарни държави и беше позната на българските граждани от периода преди 1989 г., заявяват от асоциацията. 

Според тях такава забрана отваря широко поле за манипулации чрез възможността в публичното пространство да се тиражират резултати от проучвания за изборите, зад които не стои никой и респективно никой не носи отговорност.

В епохата на социалните мрежи, където може да се разпространява всичко, подобна забрана е безсмислена и поставя в неравностойно положение всички медии, които работят професионално и отговорно, посочват от организацията.

Забраната е и дискриминационна, тъй като с нея не се ограничава правото на партиите да поръчват проучвания за изборите, а само правото на гражданите да се информират, пише в декларацията.

Асоциацията настоява за спазване на принципите на демократичната държава и категорично се противопоставя на тази промяна в Изборния кодекс.

Декларацията е изпратена до председателя на парламента Цецка Цачева и председателя на правната комисия към НС Данаил Кирилов, с копие до премиера, президента, омбудсмана и медиите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:44 | 13.09.22 г.
fallback