Междуведомствена работна група под ръководството на МВР работи за нов интегриран модел за системата за спешни повиквания на тел. 112. Това коментира по време на парламентарния контрол вицепремиерът и вътрешен министър Румяна Бъчварова.
За изграждането на новата система ще бъдат използвани европейско и национално финансиране. Възможностите за това са обект на анализ от страна на експертите в работната група. Работи се и услугата да бъде достъпна за хора със слухови и говорни дефекти.
"Просто трябва да я направим по нов начин", каза още Бъчварова.
В отговор на въпрос на депутатите от БСП Лява България Атанас Мерджанов и Георги Гьоков министърът уточни, че в момента 112 работи като телефонен център и няма свързаност между системите на спешните служби.
Системата на спешния телефонен номер 112 беше въведена през 2008 година, а цената на системата беше 50 млн. лева, припомни вътрешният министър.
Одит през 2012 година е показал множество проблеми със системата, които не са били отстранени, въпреки подписаните договори за следгаранционна поддръжка. Бъчварова посочи, че фирмата, с която МВР е сключило договори за това, е получавала 1,8 млн. лева годишно, но услугата е била "изключително некачествена". Нов договор с тази компания няма да бъде сключен, гарантира вътрешният министър.
Бъчварова посочи още, че фирмата, предоставила софтуерния продукт за тел. 112 е била закупена и новият собственик е спрял поддържката на продукта. Това също налага да бъде разработен нов модел на работа на системата.
Бъчварова призна за технически проблеми със системата на спешния телефон, което е довело до бавна обработка на сигналите през минали периоди. След анализ във вътрешното министерство и предприети мерки подобни проблеми не са възниквали от началото на 2016 година.